تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله چارچوب مفهومی برای تدریس و آموزش حسابداری مدیریت – نشریه الزویر

عنوان فارسی: چارچوب مفهومی برای تدریس و آموزش حسابداری مدیریت
عنوان انگلیسی: A conceptual framework for teaching management accounting
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 20 (1 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2018 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقاله کوتاه (Short Communication)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 2.227 در سال 2019 شاخص H_index مجله : 29 در سال 2020
شاخص SJR مجله : 0.871 در سال 2019 شناسه ISSN مجله : 0748-5751
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2019 کد محصول : 10617
محتوای فایل : zip حجم فایل : 2.28Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: حسابداری، حسابداری مدیریت
مجله: مجله آموزش حسابداری - Journal of Accounting Education
دانشگاه: دانشکده کسب و کار، دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، دانشگاه پارک، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی: حسابداری مدیریت، چارچوب مفهومی، اقتصاد سازمانی
کلمات کلیدی انگلیسی: Management accounting - Conceptual framework - Organizational economics
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
ضمیمه: ندارد ☓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.jaccedu.2018.05.004
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. مروری بر ادبیات

3. بازارها و سازمان ها

3.1 قیمت ها

3.2 ظرفیت های غیرقابل تقسیم و نامحدود

3.3 حقوق مالکیت خصوصی

4. مجموعه ابزار حسابداری مدیریت

4.1 ابزارهای حسابداری برای هماهنگی

4.2 ابزارهای حسابداری برای هزینه یابی

4.3 ابزارهای حسابداری برای کنترل

5. موضوعاتی در حسابداری مدیریت

5.1 هماهنگی

5.2 هزینه یابی

5.3 کنترل

6. ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل استراتژیک

7. نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

This paper proposes a conceptual framework for teaching management accounting. The framework is rooted in distinguishing organizations from markets and draws on the fast-developing field of “organizational economics.” Market clearing prices, infinitely divisible commodities, and regime of private property rights are three aspects that can theoretically characterize market transactions. This paper argues for conceptualizing the subject matter of management accounting as a response to the relative absence of these aspects of market transactions within organizations. Specifically, management accounting procedures can be classified as instruments that: coordinate the demand and supply of resources in the absence of prices; measure resource consumption given indivisibilities in the cost function; and control resource use when the ownership of assets is separated from its control. This conceptual framework not only lends intellectual coherence to the subject matter of management accounting but also permits its diverse topics to be arranged in a logically articulated manner.

1. Introduction

This paper proposes a conceptual framework for teaching management accounting. About twenty years ago, Vangermeersch (1997, p. 45) complained that “management accounting seems to be a free-standing phenomenon without a deep philosophical basis (that) would facilitate the teaching of cost/management accounting.” Responding to his call, there have been many attempts over the intervening years to specify frameworks for and redefinitions of management accounting. This ongoing effort to think through the foundations of management accounting is also linked to renewed attempts to professionalize the field. Section 1 of this paper surveys the relevant scholarly and professional literature to show how the proposed conceptual framework offers a meaningful contribution to it.

7. Conclusion

This paper presented a conceptual framework for management accounting that is theoretically grounded in the organizational economics literature and that offers a logically articulated grouping of topics (see Fig. 1). The framework does not justify the subject of management accounting by such catchall phrases as information for decision-making, accounting for planning and control, and enterprise performance management. Instead, it deduces the need for coordinating resources, for controlling performance, and for measuring resource consumption from the absence inside an organization of prices, property rights, and perfectly divisible inputs respectively. The link between the three distinguishing features of an organization and the toolkit of management accounting allows most if not all of the topics usually covered in management accounting to be thereby theoretically grounded and logically grouped.

نمونه متن ترجمه

چکیده

این مقاله چارچوب مفهومی را برای تدریس و آموزش حسابداری مدیریت پیشنهاد می کند. چارچوب مورد نظر ریشه در سازمان های متمایز موجود در بازار دارد و در مورد زمینه ی اقتصاد سازمانی ترسیم می شود که به سرعت در حال رشد و توسعه است. قیمت های بازار، کالاهای قابل تقسیم و حقوق مالکیت خصوصی، سه جنبه ای هستند که می توانند به لحاظ نظری تراکنش های بازار را مشخص نمایند. این مقاله، مفهوم سازی و اهمیت موضوع حسابداری مدیریت را به عنوان پاسخی به عدم حضور نسبی این جوانب از تراکنش های بازار در داخل سازمان ها مورد بحث قرار می دهد.روندها و رویه های حسابداری مدیریت را می توان به عنوان ابزارهایی طبقه بندی نمود که: عرضه و تقاضای منابع را در صورت عدم وجود قیمت ها هماهنگ می سازند، کاربرد منابع را زمانی کنترل می کنند که مالکیت دارایی از کنترل آن جدا است. این چارچوب مفهومی نه تنها موجب ایجاد انسجام فکری در موضوع حسابداری مدیریت می شود بلکه ترتیب و سازماندهی موضوعات مختلف آن را به بیان و روش منطقی ممکن می سازد.

1.مقدمه

این مقاله یک چارچوب مفهومی را برای تدریس و آموزش حسابداری مدیریت پیشنهاد می کند. حدود 20سال پیش، ونگرمرش در سال1997 ادعا کرد که حسابداری مدیریت به عنوان یک پدیده ی مستقل و بدون مبنای فلسفی عمیق در نظر گرفته می شود که تدریس و آموزش حسابداری مدیریت را تسهیل می کند. در پاسخ به این ادعا، تلاش های بسیار زیادی در طول سال های گذشته برای مشخص نمودن چارچوب ها و تعاریفی از حسابداری مدیریت انجام شده است. این تلاش مداوم و مستمر برای تفکر از طریق اساس و بنیان حسابداری مدیریت به تلاش های جدید و حرفه ای این زمینه نیز مربوط می شود. بخش1 این مقاله ادبیات حرفه ای مربوطه را مورد بررسی قرار می دهد تا نشان دهد که چارچوب مفهومی مورد نظر چگونه می تواند نقش معناداری در این زمینه ایفا نماید.

7.نتیجه گیری

این مقاله چارچوب مفهومی را برای حسابداری مدیریت ارائه می دهد که به لحاظ نظری زیربنای ادبیات اقتصاد سازمانی است و گروه بندی منطقی از موضوعات را ارائه می دهد(تصویر1.). این چارچوب با عبارات متداول همانند اطلاعات برای تصمیم گیری، حسابداری برای برنامه ریزی و کنترل و مدیریت عملکرد سازمان، موضوع حسابداری مدیریت را توجیه نمی کند. در عوض، نیاز به هماهنگی منابع برای کنترل عملکرد و ارزیابی مصرف منابع در صورت نبود قیمت ها، حقوق مالکیت و ورودی های قابل تقسیم در داخل سازمان را استنتاج می کند. رابطه ی بین این سه ویژگی متمایزکننده ی سازمان و ابزار حسابداری مدیریت موجب می شود تا بیان کنیم که معمولا همه ی موضوعات تحت پوشش حسابداری مدیریت به لحاظ نظری و به صورت منطقی گروه بندی نمی شوند.