تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله مطالعه تجربی و عددی در مورد شکست سکو های جکت فرسوده در اثر خوردگی یا ترک – نشریه الزویر

عنوان فارسی: مطالعه تجربی و عددی در مورد شکست سکو های جکت فرسوده در اثر خوردگی یا ترک
عنوان انگلیسی: Experimental and numerical study on collapse of aged jacket platforms caused by corrosion or fatigue cracking
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 20
سال انتشار : 2016 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 8672 رفرنس : دارد ✓
محتوای فایل : zip حجم فایل : 4.14Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله: سازه های دریایی و سازه
مجله: سازه های مهندسی - Engineering Structures
دانشگاه: دانشکده معماری دریایی و مهندسی اقیانوس، دانشگاه علم و صنعت جیانگ سو، چین
کلمات کلیدی: شکست، جکت، آزمایشی، کرک و خوردگی، روش المان محدود
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1.مقدمه

2. نظریه اساسی

1.2 مدل دارای ترک

2.2 مدل دارای خوردگی

3.2 مقاومت نهایی با آسیب ها

1.3.2 روش المان محدود غیر خطی (NFEM)

2.3.2 مقاومت نهایی جکت دریایی با آسیب

3. برنامه تجربی

1.3 مدل آزمایش جکت

2.3 آسیب ترک و خوردگی مدل در عمر خدماتی

3.3 توصیف مدل های آزمایش شده

1.3.3. مدل دست نخورده

2.3.3 مدل دارای ترک

3.3.3 مدل دارای خوردگی

4.3 راه اندازی آزمایشگاهی

5.3 دنباله بارگذاری

4. نتایج تجربی

1.4 مقاومت نهایی مدل دست نخورده

2.4 مقاومت نهایی با ترک

3.4 مقاومت نهایی با خوردگی

4.4 مقایسه بین نتایج تجربی و نتایج عددی

.5.4 بحث در مورد نتایج آزمایشگاهی

5. نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

This paper presents experimental and numerical study on the collapse of aged steel jackets, caused by corrosion or fatigue crack. The test models were manufactured in accordance with a scale ratio of a prototype jacket. Corrosion and crack damages calculated by some empirical equations were subjected to the model. The collapse experiments were performed for the intact, corroded and cracked jacket model. Damaged versus intact model comparison indicates that the crack and corrosion damage will degenerate the ultimate loads of structure significantly, and they will induce the different failure modes of the damaged jackets with intact one. The two damaged jackets are both failed by the crack tearing of the leg. Nonlinear finite element method was applied for experimental results validation. Numerical and experimental results are proven to be in a good agreement.

نمونه متن ترجمه

چکیده

این مقاله ارائه دهنده مطالعه ای عددی و تجربی در مورد شکست جکت های فولادی قدیمی، تحت تاثیر خوردگی یا ترک خستگی است. مدل های آزمایش مطابق با نسبت مقیاس یک جکت نمونه ساخته شدند. آسیب های ترک و خوردگی با معادلات تجربی برای مدل محاسبه شدند. آزمایشات شکست برای مدل جکت دست نخورده، خورده شده و دارای ترک انجام شد. مقایسه ی مدل دست نخورده و آسیب دیده نشان داد که آسیب ترک و خوردگی موجب کاهش تحمل بار های نهایی سازه می شود، و آنها حالت های شکست متفاوتی با مدل دست نخورده نشان می دهند. هر دو جکت آسیب دیده با پارگی ترک بخش ساق شکست خوردند. روش المان محدود غیر خطی برای تایید نتایج آزمایش اعمال شد. نتایج عددی و تجربی تطابق خوبی با آنها دارند.