تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله شرکت های کوچک، نوآوری تعاونی و استراتژی های تخصیص – نشریه الزویر

عنوان فارسی: اگر شما نمی توانید بلوکه کنید، بهتر است اجرا کنید: شرکت های کوچک، نوآوری تعاونی و استراتژی های تخصیص
عنوان انگلیسی: If you cannot block, you better run: Small firms, cooperative innovation, and appropriation strategies
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 تعداد صفحات ترجمه فارسی :
سال انتشار : 2009 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 6.281 در سال 2019 شاخص H_index مجله : 206 در سال 2020
شاخص SJR مجله : 3.409 در سال 2019 شناسه ISSN مجله : 0048-7333
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2019 کد محصول : F1695
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.33Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، مدیریت استراتژیکف مدیریت کسب و کار، سیاست های تحقیق و توسعه
مجله: سیاست تحقیق - Research Policy
دانشگاه: دانشگاه کرنل، اقتصاد و مدیریت کاربردی، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی: بنگاه های کوچک و متوسط، حقوق دارایی معنوی، نوآوری، همکاری
کلمات کلیدی انگلیسی: SMEs - Intellectual property rights - Innovation - Collaboration
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به انگلیسی درج شده است ✓
ضمیمه: دارد و ترجمه شده است ✓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: دارد ✓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.respol.2009.06.003
ترجمه این مقاله با کیفیت پایین انجام شده است. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1- مقدمه

-2 نوشته ها در مورد قابلیت تناسب و فرضیه های تجربی

3 - مجموعه داده های شرکت های کوچک فنلاندی مبتنی بر دانش

4 - تجزیه و تحلیل تجربی انتخاب استراتژی حفاظت از دارایی معنوی

5 - بحث و نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

This empirical study examines small firms’ strategies for capturing returns to investments in innovation. We find that small firms’ strategies are qualitatively different from those found in earlier studies of both small and large firms. Most of the small firms examined here find informal means of protection, such as speed to market or secrecy, more important than patenting. Only firms with university cooperation—typically R&D intensive and science-based small firms—were likely to identify patents as the most important method of appropriating innovation returns in their field. Thus, the strategic choice for most small firms is between secrecy and speed to market. Firms that cooperate in innovation with horizontal partners or significantly depend on vertical partners tend to prefer speed, whereas process innovators with modest R&D investments or few cooperative R&D activities display a preference for trade secrets. Indeed, cooperation activities greatly influence the choice of intellectual property strategy for small firms. Earlier research has emphasized patents and trade secrets as key strategies of appropriation, yet these strategies do not appear to be very beneficial for small firms engaged in cooperative innovation. These results raise policy questions regarding the functionality of the existing system of intellectual property rights.

نمونه متن ترجمه

چکیده

این مطالعه تجربی به بررسی استراتژی شرکت های کوچک برای گرفتن بازده در سرمایه گذاری روی نوآوری ها می پردازد. ما دریافتیم که استراتژی شرکت های کوچک از لحاظ کیفی متفاوت از استراتژی های یافت شده در مطالعات اولیه شرکت های بزرگ و کوچک است. بسیاری از شرکت های کوچک بررسی شده در اینجا، وسایل غیر رسمی حفاظت، از جمله سرعت برای بازاریابی و یا محرمانگی را مهم تر از دادن حق امتیاز دیدند. فقط شرکت های کوچک با همکاری دانشگاه- نوعاً شرکت های -R & D فشرده و کوچک مبتنی بر علم- به احتمال زیاد به شناسایی حق امتیاز به عنوان مهم ترین روش اختصاص دادن بازده نوآوری در این زمینه پرداختند. به این ترتیب، انتخاب راهبردی برای بسیاری از شرکت های کوچک بین محرمانگی و سرعت برای بازاریابی قرار دارد. شرکت هایی که در نوآوری با شرکای افقی همکاری می کنند و یا به طور قابل توجهی بستگی به شرکای عمودی دارند، سرعت را ترجیح می دهند، در حالی که نوآوران فرآیند با سرمایه گذاری نسبتا متوسط R & D و یا چند فعالیت تعاونیR & D ، یک اولویت را برای اسرار تجاری نمایش می دهند. در واقع، فعالیت های همکاری تا حد زیادی بر انتخاب استراتژی دارایی معنوی برای شرکت های کوچک تاثیر می گذارند. تحقیقات قبلی بر حق امتیاز و اسرار تجاری به عنوان استراتژی های کلیدی تخصیص تأکید می کنند، با این حال این استراتژی برای شرکت های کوچک درگیر در نوآوری تعاونی بسیار مفید به نظر نمی رسد. این نتایج، سوالات سیاسی در خصوص عملکرد سیستم های موجود از حقوق دارایی معنوی را مطرح می کند.