ترجمه مقاله کاهش نیروی پسا در خطوط لوله با سورفاکتانت سولفونات بنزن دودسیل سدیم

ترجمه مقاله کاهش نیروی پسا در خطوط لوله با سورفاکتانت سولفونات بنزن دودسیل سدیم
قیمت خرید این محصول
۲۳,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
کاهش نیروی پسا در جریان نفت خام در خطوط لوله با استفاده از سورفاکتانت سولفونات بنزن دودسیل سدیم
عنوان انگلیسی
Drag Reduction of Grude Oil Flow in Pipelines Using Sodium Dodecyl Benzene Sulfonate Surfactant
صفحات مقاله فارسی
9
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2007
نشریه
IJCPE
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
5445
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر
ترجمه نشده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی نفت، مهندسی مکانیک و شیمی
گرایش های مرتبط با این مقاله
شیمی فیزیک، شیمی آلی، مکانیک سیالات
مجله
مجله عراقی مهندسی شیمی و نفت
دانشگاه
گروه مهندسی شیمی، دانشکده مهندسی، دانشگاه بغداد، عراق
کلمات کلیدی
کاهش درگ، سورفاکتانت
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
آزمایش های تجربی
محاسبات آزمایشی
نتایج و بحث
تاثیر ناشی از سرعت مایع
تاثیر غلظت ماده افزودنی
تاثیر قطر لوله
شکست
نتایج
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

In the present worh a closed loop circulation system consist of.three testing sections was designed and constructed. The testi-ng sections madefrom (3m) of commercial carbon steel pipe of diameters(5.08,2.54 and l'91 cm) ' Anionic sur1actani ISOBS )with ,inrrniotiori of (50, 100, 150, 200 and 250 ppm) was tested as a drag reducing agent. The additive6ny$sudied using crude oil from south of lraq. lhe/toy ytes of uude oil were used in 5.08 and 2.54 cm I'D' pipi oi, (t - t 2) ,stii ifiii, (t -O) mr/hr *"r, ,ttd in'1,9I im LD. pipe. Percentage drag reduction (%Dr) was found to increase by increasing solution vetocity, pipe diameter and additives concentration (i.e. increasing Renolds ry1mber). Also it was jound that ihere is no changein- apparent physical properties (viscosity) of crude oil after the addition of sDBS. The'higher value of drag reduition oi'slu ii 5.0s cm I.D. was observed using 250 ppm sDBS.surfactant dissolved in the used crude oilitflow rate of I2 m3/hr. Frictionfactor was calcutatedfrom experimental data. The frictionfacrors values for pure solienr lies near or at Blasius asymptote suggestedforflow.of Newtonian/luids, Aft?'-tlu addition of smatt o^ou,rt of SDBS, the friction factor valuei wbre positioned below Blasius asymptole toward Virk mmimum-drag reduction asymptote, which was never reached'

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
در این تحقیق یک سیستم مداربسته که از 3 بخش آزمایشی تشکیل شده طراحی و ساخته شد. بخش آزمایشی از لوله های چدنی با قطرهای مختلف ساخته شده بود. ماده سورفاکتانت آنیونی با غلظت های مختلف بعنوان ماده عامل کاهش درگ مورد آزمایش قرار گرفت. ماده افزودنی مطالعه شده روی نفت خام گرفته شده از چاه های شمال کشور عراق مطالعه شد. نرخ جریان نفت خام برابر با 08/5 و 54/2 مورد آزمایش قرار گرفت که این نرخ همراه با سرعت ماده محلول، قطر لوله و غلظت مواد افزودنی، افزایش می یافت. دریافتیم که هیچ تغییری در خواص فیزیکی ظاهری (ویسکوزیته) نفت خام پس از افزودن SDBS مشاهده نشد. میزان کاهش درگ تا مقدار 54 درصد در غلظت 08/5 و برای غلظت سورفاکتانت برابر با 250 مشاهده شد که در این حالت سرعت حرکت نفت خام 12 مترمکعب در ساعت بود. فاکتور شکست باتوجه به داده های تجربی محاسبه شد. مقادیر فاکتور شکست برای ماده محلول خالص خیلی نزدیک به آنچه برای مایع نیوتونی بدست می آید بود. پس از افزودن مقدار اندکی از SDBS مقادیر فاکتور شکست پایین تر از ضریب بلاسوس قرار گرفت و ماکزیمم کاهش درگ را که هیچگاه تاکنون بدست نیامده بود حاصل نمود.

بدون دیدگاه