دانلود رایگان جزوه خلاصه راهنمای معلم فارسی چهارم ابتدایی

خلاصه و نکات مهم راهنمای معلم فارسی چهارم ابتدایی

دانلود رایگان جزوه خلاصه راهنمای معلم فارسی چهارم دبستان:

جزوه خلاصه راهنمای معلم فارسی چهارم

دانلود رایگان نکات مهم راهنمای معلم فارسی چهارم دبستان:

نکات مهم راهنمای معلم فارسی چهارم

دانلود رایگان کتاب راهنمای معلم فارسی چهارم دبستان تهیه شده در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش:

کتاب معلم فارسی چهارم دبستان

بخشی از متن کتاب راهنمای معلم فارسی چهارم ابتدایی

کتاب فارسی  چهارم ابتدایی مبتنی بر برنامه درسی ملی و یز بر پایه چهارچوب برنامه پایه درسی فارسی، با رویکرد پرورش مهارته ای زبانی، سازماندهی و تألیف شده است تا بتواند برای رشد آموزش زبان فارسی و دستیابی به جایگاه والای آن در جهان علم، گامی مؤثر بردارد.

این کتاب شامل یک پیشگفتار، دو بخش و یک پیوست است؛ بخش نخست به شرح کل معرفی ساختار و محتوای کتاب درسی اختصاص دارد؛ در بخش دوم، درسها بررسی واهداف، روش آموزش و ارزشیابی، تدوین شده است؛ در این بخش بر پایه ساعت ویژه آموزشی، چگونگی تدریس هر درس و فعالیت های نوشتاری آن در حدود ده جلسه، برنامه ریزی و سازماندهی شده است دقت آموزگاران ارجمند در مطالعه این اثر و ارائه پیشنهادهای سازنده، بر استواری علمی این کتاب و ارتقای سطح آموزش عمومی، خواهد افزود.

رویکرد برنامه درسی فارسی

کتاب فارسی پایه چهارم، بر بنیاد رویکرد عام (برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران)، یعنی شکوفایی فطرت الهی، استوار است و باتوجه به عناصر پنجگانه (علم، تفکر، ایمان، اخلاق و عمل) و جلوه های آن در چهار پهنه (خود، خلق، خلقت و خالق)، بر پایه چهارچوب ( برنامه درسی فارسی دوره ابتدایی) سازماندهی و تألیف شده است. رویکرد خاص برنامه زبان آموزی بر آموزش مهارت های زبانی و فرازبانی یا مهارت آموزی، استوار است. به همین روی، همزمان به دو پهنه مهارت های خوانداری و مهارت های نوشتاری و نیز مهارت های فرازبانی (تفکر، نقد و تحلیل) پرداخته شده است.

صفحات مرتبط با آزمون استخدامی آموزش و پرورش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا