منابع آزمون اصلح دبیری 1403

منابع آزمون اصلح دبیری در سال 1403

دفترچه آزمون اصلح دبیری در حال حاضر منتشر نشده است و منابع درج شده در این صفحه طبق دفترچه استخدامی ادوار گذشته آزمون اصلح دبیری نوشته شده است لازم به ذکر است به محض انتشار دفترچه استخدامی آزمون اصلح دبیری ۱۴۰۳، منابع بر اساس آزمون جدید بروزرسانی خواهد شد.

  • سوالات چهار گزینه ای عادی
    1. معلم تحول آفرین (۱۵ سوال)
    2. آسیب شناسی کودک و نوجوان (20 سوال)
    3. آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان (20 سوال)
    4. مدیریت کلاس درس و یادگیری (20 سوال)
  • آزمون عملکردی
    1. مدیریت کلاس درس و یادگیری (5 سوال چهار گزینه ای)

کتاب های اعلامی برای آزمون اصلح دبیری

  • معلم تحول آفرین
    1. شورای عالی انقلاب فرهنگی. مبانی نظری سند تحول
      بنیادین تعلیم و تربیت رسمی و عمومی (بخش اول و دوم،
      صص از ابتدا تا ص 318 و بخش چرخش های تحول
      آفرین، صص: 413-418)
    2. شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390). سند تحول
      بنیادین آموزش و پرورش.
    3. شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390) سند برنامه درسی
      ملی. وزارت آموزش و پرورش.
    4. فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی (1391). جمعی از
      نویسندگان زیر نظر علامه مصباح یزدی، انتشارات مدرسه
      برهان (بخش دوم مبانی تعلیم و تربیت، صص: 211-83).
    5. فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی (1400). محمد داوودی
      و حسین کارآمد، نشر مشترگ دانشگاه فرهنگیان و
      پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
  • آسیب شناسی کودک و نوجوان
    1. جفری، ج، هوگارد(1393). رفتارهای دردسر آفرین
      در نوجوانی. ترجمه امیر خطیبی. تهران: رشد
    2. نراقی زاده، افسانه (1396) مسائل نوجوانان و جوانان.
      تهران: مهراندیش.
  • آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان: (منبع اصلی: 1 منابع فرعی: 2 الی 13)
    1. نیاز به تدوین منبع اصلی:
    2. فبک در ترازو: نگاهی انتقادی از منظر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی. خسرو باقری. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
    3. معیار فبک برای داستان: نقد و بررسی داستان های مورد استفاده برای آموزش تفکر در ایران. ناجی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
    4. تفکر. آیت الله حائری
    5. تعلق. آیت الله حائزی
    6. تحجر. آیت الله حائزی
    7. کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان. سعید ناجی
    8. فلسفه برای کودکان (p4c) مضامین فلسفی در داستان های متون کلاسیک ادب فارسی. مقاله. اکبری و همکاران
    9. نظریه اسلامی تعلیم و تربیت. علم الهدی
    10. آسیب شناسی برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان در ایران. مقاله. سعید ناجی
    11. بررسی و تحلیل برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان با نظر به میزان ابتنای آن بر پراگمانیسم دیوبی. مقاله. ناجی و همکاران
    12. رویکرد انتگرال به رنامه فلسفه برای کودکان (p4c). مقاله. احمدی و همکاران
    13. بررسی نتایج برنامه فلسفه برای کودکان روی مهارت های استدلالی و عملکرد رفتاری کوکان. مقاله. ناجی و همکاران
  • مدیریت کلاس درس و یادگیری: (منابع اصلی 1 الی 4 منابع فرعی 1 الی 2)
    1. سرمدی، محمدرضا سرمدی؛ صیف، محمد حسین (1398)، مدیریت کلاس، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور [فصل 4، 6، 7، 8]
    2. گریت، تریسی. (1395). مدیریت اثر بخش کلاس درس، ترجمه نادر قلی قورچیان و همکاران. تهران: نسل آفتاب. [فصول 1 و 3]
    3. درایکورس،رودولف و همکاران، (1388). مدیریت کلاس درس، ترجمه حمید علیزاده و علیرضا روحی، تهران: دانژه [بخش 3، 2 و 4)
    4. صمدیان، صمد. (9117) برنامه ریزی درسی کلاس های چند پایه. انتشارات بوی جوی مولیان
    5. کنراد، ادوارد. (1384). مدیریت کلاس در دبستان، ترجمه علیرضا کیامنش و کامران گنجی. تهران: رشد.
    6. سیف، علی اکبر. (1397). روانشناسی پرورشی نوین. تهران: رشد.

بخش های سه گانه آزمون جامع پایانی و حد نصاب

  • نمره کارآموزی: این بخش 2۷۵ نمره دارد و نمره توسط معاونت محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی قبل از برگزاری آزمون جامع در اختیار مرکز سنجش شایستگی های حرفه ای قرار خواهد گرفت.
  • نمره مؤلفه فرهنگی: این بخش 2۷۵ نمره دارد و شامل معدل نمره های هفت گانه فرهنگی است (که در پودمان های اول و دوم ارائه و آزمون آن به صورت متمرکز برگزار شده است). لازم به ذکر است در صورتی که شرکت کنندگان در یک یا چند عنوان غایب باشند یا حد نصاب را کسب نکرده باشند، مجاز به شرکت در آزمون جامع نخواهند بود.
  • نمره مؤلفه کتبی: این بخش 4۵0 نمره دارد و آزمون آن توسط مرکز سنجش شایستگی های حرفه ای و طبق جدول شماره یک طراحی خواهد شد.

صفحات مرتبط با آزمون اصلح دبیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا