تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله مهارت های ارتباطی: مولفه ای ضروری از مجموعه برنامه های تحصیلی پزشکی – نشریه تیلور و فرانسیس

عنوان فارسی: مهارت های ارتباطی: مولفه ای ضروری از مجموعه برنامه های تحصیلی پزشکی. بخش اول: ارزیابی ارتباط بالینی
عنوان انگلیسی: Communication skills: An essential component of medical curricula. Part I: Assessment of clinical communication: AMEE Guide No. 51
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 3 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 6 (1 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2010 نشریه : تیلور و فرانسیس - Taylor & Francis
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI پایگاه : اسکوپوس
نوع ارائه مقاله : ژورنال ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 1.933 در سال 2020
شاخص H_index مجله : 109 در سال 2021 شاخص SJR مجله : 1.355 در سال 2020
شناسه ISSN مجله : 0142–159X شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2020
وضعیت ترجمه : ترجمه شده و آماده دانلود کد محصول : 12273
محتوای فایل : zip حجم فایل : 829.55Kb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: پزشکی
مجله: معلم پزشکی - Medical Teacher
دانشگاه: دانشگاه سنت اندروز، انگلستان
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ندارد ☓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ندارد ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: ندارد ☓
ضمیمه: ندارد ☓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
فرضیه: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.3109/0142159X.2011.531170
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

منابع

نمونه متن انگلیسی

Abstract

This AMEE Guide in Medical Education is Part 1 of a two part Guide covering the issues of Communication. This Guide has been written to provide guidance for those involved in planning the assessment of clinical communication and provides guidance and information relating to the assessment of various aspects of clinical communication; its underlying theory; its practical ability to show that an individual is competent and its relationship to students’ daily performance. The advantages and disadvantages of assessing specific aspects of communication are also discussed.

The Guide draws attention to the complexity of assessing the ability to communicate with patients and healthcare professionals, with issues of reliability and validity being highlighted for each aspect. Current debates within the area of clinical communication teaching are raised: when should the assessment of clinical communication occur in undergraduate medical education?; should clinical communication assessment be integrated with clinical skills assessment, or should the two be separate?; how important should the assessment of clinical communication be, and the question of possible failure of students if they are judged not competent in communication skills?

نمونه متن ترجمه

چکیده

راهنمای AMEE در آموزش پزشکی شامل بخش یک از راهنمای دوبخشی است که مشتمل بر مسائل ارتباطات می باشد. این راهنما، بدین منظور نگاشته شده است که بتوان دستورالعملی برای افرادی ترتیب داد که در امر برنامه ریزی در مورد ارزیابی ارتباط بالینی دخیل هستند و این امر تا حدودی دستورالعمل و اطلاعات، شواهد مربوط به ارزیابی جنبه های مختلف ارتباط بالینی، نظریه اصلی، و مهارت تجربی را ارائه می دهد و بیانگر آن است که یک شخص برای ارزیابی عملکرد روزانه دانش آموزان باید از شایستگی و روابط مناسب برخوردار باشد. همچنین در این رابطه، نقاط ضعف و قوت برای ارزیابی جنبه های خاص ارتباط مورد بحث قرار می گیرند.

راهنمای حاضر، توجه ما را به پیچیدگی موجود در ارزیابی میزان توانایی در برقراری ارتباط با بیماران و شاغلین مراکز بهداشتی، و همچنین برقراری ارتباط با مسائل معتبر و صحیح جلب می کند که باید هر یک از این جنبه ها را مورد بررسی قرار داد. مباحث فعلی در باب آموزش طریقه برقراری ارتباط بالینی چنین مطرح می شود که: ارزیابی برقراری ارتباط بالینی چه هنگامی باید در حین تحصیل در حوزه آموزش پزشکی انجام شود؟ آیا ارتباط بالینی باید با ارزیابی مهارت های بالینی تلفیق شوند؟ یا آیا این دو مورد از هم جدا هستند؟ تا چه حدی ارزیابی ارتباط بالینی دارای اهمیت است؟ و اینکه، در حین نظارت بر عملکرد دانش آموزان؛ آیا نباید مسئله شکست احتمالی میان دانش آموزان را در مهارت های ارتباطی مورد توجه قرار داد؟

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)