ترجمه مقاله رسوبات ایجاد شده از ذرات آلاینده موجود در روغن توربین بر روی لایه یاتاقان - نشریه J-Stage

ترجمه مقاله رسوبات ایجاد شده از ذرات آلاینده موجود در روغن توربین بر روی لایه یاتاقان - نشریه J-Stage
قیمت خرید این محصول
۳۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
رسوبات ایجاد شده از ذرات آلاینده موجود در روغن توربین بر روی لایه یاتاقان
عنوان انگلیسی
Deposits on Bearing Pad Caused by Particulate Contamination in Turbine Oil
صفحات مقاله فارسی
21
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2015
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
J-Stage
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
0.753 در سال 2020
شاخص H_index مجله
13 در سال 2021
شاخص SJR مجله
0.343 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
1881-2198
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q3 در سال 2020
کد محصول
12271
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی مکانیک و مکانیک سیالات
مجله
تریبولوژی آنلاین - Tribology Online
دانشگاه
بخش تحقیقات و مهندسی بنیادی، مرکز فناوری تحقیق و توسعه، شرکت IHI
کلمات کلیدی
رسوب/ نهشت، لعاب، روغن، اکسیداسیون، یاتاقان / لایه تحمل کننده بار، آلاینده / ناخالصی
کلمات کلیدی انگلیسی
deposit - varnish - oil - oxidation - bearing - contamination
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.2474/trol.10.162
فهرست مطالب
1. مقدمه
2. دستور کار آزمایشات
2.1. تجزیه و تحلیل رسوبات تشکیل شده روی بخش واقع بر پد برگردان یاتاقان کمپرسور (متراکم-کننده هوا) توربین واقعی
2.2. مشاهده ذرات آلاینده نامحلول در روغن‌های فرسوده شده با گرمایش موضعی
2.3. تفاوت گروه روغن اصلی تولیدکننده ذرات آلاینده نامحلول
2.4. نمایش رسوب ایجادشده از ذرات آلاینده نامحلول در آزمون چرخش چهار ساچمه
3. نتایج
3.1. آنالیز رسوب‌های تشکیل شده روی بخش واقع بر لایه مورب یاتاقان کمپرسور توربین واقعی
3.2. پراکندگی اندازه ذرات آلاینده نامحلول
3.3. تفاوت گروه روغن‌های پایه/اولیه در تولید ذرات آلاینده نامحلول
3.4. شکل و شمایل(ظاهر) رسوب ایجادشده از ذرات
4. بحث
5. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی

Under severe bearing conditions, deposits form on the loaded part of bearing pads and if this happens excessively, it could lead to unacceptable rises in temperature and vibration. Deposits are mainly organic compounds, formed as oxidation by-products, which are insoluble in lubricating oil and can be the precursor to deposits. In this study, the deposit precursor in lubricating oil was investigated in detail and the deposit production mechanism was demonstrated. Furthermore, the difference of oil type effects and the dependence of conditions on deposit formation are also considered.


 

1. Introduction


Lubricating oil deteriorates while in service. Severe deterioration, which can occur locally in some cases, can lead to a deposit problem. This could affect the functionality in systems. The problem caused by oil deposits that affects poor lubrication caused by clogging of the lubricant line has been known well. The deposits, however, have some kind of root and visual appearance and composition. Adhesive deposits forming on hot metal surfaces with which lubricating oils are in contact is one of them and the most well-known. They can be observed in the sump and oil lines of gas turbines, rings/liners of diesel engines and oil lines of turbochargers; all of which have surfaces at temperatures exceeding 300°C. Such deposits are due to the remarkable thermo-oxidation reaction of oils on hot metal surfaces and can be controlled by selecting proper oils with high thermo-oxidation stability and reducing the metal surface temperature [1-4].

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
اگر بار اعمال شده بر روی لایه یاتاقان، بسیار زیاد باشد روی این لایه رسوباتی ایجاد می‌شود و درصورتیکه این اتفاق بیش از اندازه تکرار شود می‌تواند به افزایش غیرقابل قبول دما و لرزش بیانجامد. این رسوبات عمدتاً ترکیبات ارگانیکی و محصولات جانبی فرایند اکسیداسیون می‌باشند، در روغن موتور نامحلول هستند، و می‌توانند پیش ماده تولید رسوب باشند. در این مطالعه، پیش ماده تولیدکننده رسوب در روغن موتور با جزئیات مورد بررسی قرار گرفت و مکانیسم تولید رسوب نشان داده شد. علاوه بر این، تفاوت اثرات نوع روغن و شرایط لازم برای تشکیل رسوب نیز در نظر گرفته شده است.

 

1. مقدمه

با کار کردن موتور، روغن آن مستهلک می‌شود. استهلاک شدید روغن که در برخی موارد ممکن است در قسمت‌هایی از موتور رخ دهد، می‌تواند موجب تولید رسوب شود. تولید رسوب می‌تواند بر عملکرد سیستم‌ها تأثیر بگذارد. مشکلات ناشی از ایجاد رسوبات روغنی که با گرفتگی خط لغزاننده می‌توانند موجب روانسازی ضعیف عملکرد موتور گردند کاملاً شناخته شده اند. با این حال، این رسوبات هم ظاهر و ترکیب قابل رؤیت و هم غیرقابل رؤیت دارند. یکی از این رسوبات، رسوبات چسبنده تشکیل شده بر روی سطوح فلزی داغ هستند که با روغنهای روان کننده در تماس می‌باشند و شناخته شده ترین رسوبات هستند. این رسوبات را می‌توان در خطوط روغنی و مخزن توربین‌های گازی، حلقه‌های سیلندر موتورهای دیزلی، و خطوط روغنی توربوشارژرها (موتورهای شارژکننده توربین‌ها) مشاهده کرد؛ تمامی این سطوح دارای دمایی بیش از 300 درجه سانتیگراد هستند. این رسوبات به دلیل واکنش چشمگیر اکسیداسیون حرارتی روغنها بر روی سطوح فلزی تولید می‌شوند و می‌توان با انتخاب  روغن‌های مناسب با مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون حرارتی و کاهش دمای سطح فلز، آن را کنترل کرد [1-4].


بدون دیدگاه