چکیده
1-مقدمه
2-خود نظمی در محیط مشارکتی مجازی
2-1 ارزیابی خود نظمی در اولین آزمایش
2-2 ارزیابی خود نظمی در دومین آزمایش
3-نتیجه گیری و کار های آینده
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract
E-learning environment makes learning process more efficient and attractive. However, the possibility of learning anytime and anywhere in e-learning environment requires additional attention to motivate students to acquire knowledge and prevent drop-outs. The aim of this paper is to prove that a self-discipline in daily routine knowledge acquisition process could be considered as a key parameter to improve learning outcomes. The authors prove this statement by data analysis of learner activity levels within collaborative e-learning environment and achieved appropriate competence levels. Self-discipline and motivation issues are also discussed.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
محیط یادگیری الکترونیک موجب می شود تا فرایند یادگیری کارامد تر و جذاب تر شود. با این حال،امکان یادگیری در محیط یادگیری الکترونیک در هر زمان و مکان مستلزم توجه بیشتر به انگیزش دانشجویان برای کسب دانش و جلوگیری از ترک تحصیل می باشد. هدف این مقاله اثبات این موضوع است که یک خود نظمی در فرایند کسب دانش روزانه را می توان به عنوان یک پارامتر کلیدی برای بهبود برایند های یادگیری در نظر گرفت. محققان این موضوع را با تحلیل داده های سطوح فعالیت یادگیرنده در محیط یادگیری الکترونیکی مشارکتی اثبات کرده و به سطوح شایستگی مناسبی دست پیدا کردند. مسائل مربوط به انگیزش و خود نظمی نیز مورد بحث قرار می گیرند.