تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله ارزیابی آسیب خستگی برای سازه های نگهدارنده فراساحلی با اتصالات لوله ای شکل – نشریه الزویر

عنوان فارسی: ارزیابی آسیب خستگی برای سازه های نگهدارنده فراساحلی با اتصالات لوله ای شکل
عنوان انگلیسی: On Fatigue Damage Assessment for Offshore Support Structures with Tubular Joints
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 14
سال انتشار : 2016 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 8669 رفرنس : دارد ✓
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.40Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله: سازه های دریایی و سازه
مجله: سیزدهمین کنفرانس تحقیق و توسعه بادهای فراساحلی عمیق دریایی
دانشگاه: گروه مهندسی عمران و حمل و نقل، نروژ
کلمات کلیدی: انرژی بادی ساحلی، ساختار پشتیبانی جاکت، تنش نقطه داغ ، تجزیه و تحلیل خستگی، برآورد طول عمر خستگی
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1.مقدمه

2.تخمین طول عمر خستگی برای سازه های نگهدارنده خرپایی شکل

1-2 تحلیل خستگی

2-2 تخمین طول عمر خستگی

3.روش

1-3 مدل توربین بادی فراساحلی

2-3 تحلیل بار

3-3 ارزیابی

4.بحث و نتایج

1-4 دیدگاه بسط داده شده برای تحلیل خستگی

2-4 تفاوت ها در محاسبه طول عمر خستگی

5.نتایج و کارهای پیش رو

نمونه متن انگلیسی

Abstract

The hot spot stress approach is commonly used for fatigue lifetime estimation of tubular joints. The standard approach consists of the linear superposition of stress components from axial, in-plane, and out of plane action, leading to 8 hot spot stresses equally divided along the circumference of each tubular joint. The fatigue lifetime for a joint is calculated by accumulating the fatigue damage over several load cases. The fatigue damage used per load case is commonly the maximum fatigue damage out of the 8 hot spots. In this study, another approach has been evaluated. Fatigue lifetime is estimated by accumulation of fatigue damage over load cases for each hot spot individually, instead of taking the maximum out of the 8 hot spots. The proposed approach is compared with the commonly used approach using a generic lattice type support structure for offshore wind turbines. In addition, the number of hot spots along the circumference of the joint is increased to 32 points in order to study the influence on the fatigue lifetime estimation. Results show a difference in the fatigue lifetime estimation for individual joints up to 26% when using the proposed approach for estimating the fatigue lifetime. Furthermore, it is shown that the consideration of 32 points along the circumference of tubular joints lead to more precise fatigue damage. Differences up to 11% were detected.

نمونه متن ترجمه

چکیده

دیدگاه تنش نقطه داغ(Hot spot stress) به صورت رایج برای تخمین عمرخستگی اتصالات لوله ای استفاده می شود .دیدگاه استاندارد شامل برهم نهی خطی مولفه های تنشی، محوری درون صحفه ای وبرون صحفه ای که حاصل آن هشت تنش در نقطه داغ که بصورت مساوی درطول محیط هراتصال لوله ای تقسیم می شوند خواهد بود. عمر خستگی برای یک اتصال با تجمیع آسیب های خستگی برای بارهای مختلف(load cases) محاسبه می شود . آسیب خستگی که برای هر نوع بار درنظر گرفته می شود ماکسیمم آسیب در نقطه داغ میباشد. در این مقاله دیدگاه دیگری مورد ارزیابی قرار گرفته است . عمر خستگی با استفاده از تجمیع آسیب خستگی درطول بارهای مختلف برای هر نقطه داغ به طور اختصاصی تخمین زده می شود به جای آنکه ماکسیمم هشت نقطه درنظر گرفته شود . دیدگاه ارائه شده برای یک سازه نگهدارنده توربین بادی فراساحلی که به صورت خرپایی می باشد (جکت) با دیدگاه رایج همیشگی مقایسه می شود . به اضافه آنکه تعداد نقاط داغ از 8 به 32 به جهت بررسی تاثیر آن بر محاسبه عمر خستگی افزایش می یابد. نتایج حاکی از آن است که اختلاف درتخمین عمر خستگی برای هر اتصال منحصرا تا 26% خواهد بود . به علاوه نشان داده خواهد شد که درنظر گرفتن 32 نقطه حول محیط اتصال های لوله ای میزان آسیب خستگی به مراتب دقیق تری را حاصل خواهد کرد .تغییرات تا 11% مشاهده شد.