ترجمه مقاله تصمیم گیری برای توسعه‌ مدل کسب و کار - نشریه وایلی

ترجمه مقاله تصمیم گیری برای توسعه‌ مدل کسب و کار - نشریه وایلی
قیمت خرید این محصول
۳۵,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تصمیم گیری برای توسعه‌ مدل کسب و کار: یک مطالعه‌ فرایندی در زمینه‌ علت و معلولی در شرکت های سرمایه گذاری‌ جدید مبتنی بر فناوری
عنوان انگلیسی
Decision making for business model development: a process study of effectuation and causation in new technology-based ventures
صفحات مقاله فارسی
24
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
2016
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
وایلی - Wiley
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.921 در سال 2018
شاخص H_index مجله
91 در سال 2019
شاخص SJR مجله
1.163 در سال 2018
شناسه ISSN مجله
1467-9310
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2018
کد محصول
9784
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مدیریت کسب و کار، سیاست های تحقیق و توسعه، استراتژیهای توسعه صنعتی
مجله
مدیریت تحقیق و توسعه - R&D Management
دانشگاه
دانشکده مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی آیندهوون، هلند
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1111/radm.12249
فهرست مطالب
چکیده
1. پیشگفتار
2. نظریه
2.1. فرایند توسعه‌ی مدل کسب و کار شرکت‌های جدید مبتنی بر فناوری
2.2. منطق‌های تصمیم‌گیری تحت عدم قطعیت
3. روش‌ها
3.1. انتخاب مورد
3.2. جمع‌آوری داده‌ها
3.3. تجزیه و تحلیل داده‌ها
4. نتایج
4.1. الگوهای در منظق تصمیم‌گیری
4.2. مولفه‌های مدل کسب و کار مربوط به منطق‌های تصمیم‌گیری
5. بحث
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

This study investigates the decision‐making logics used by new ventures to develop their business models. In particular, they focussed on the logics of effectuation and causation and how their dynamics shape the development of business models over time. They found that the effectual decision‐making logic was used dominantly to generate a viable value proposition for a specific customer segment. Causal logic is then used dominantly to define the other business model components in relation to the value proposition and customer segment. When a shortage of resources emerges, causal logic is replaced by an increase in effectual decision‐making again. They concluded that before investing significant resources in a business model it was crucial for firms to reduce, as far as possible, technological and market uncertainty through effectual strategies to avoid high re‐configuration costs later.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

این مطالعه به بررسی منطق تصمیم‌گیری مورد استفاده توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌ جدید برای توسعه مدل‌های کسب و کار آن‌ها می‌پردازد. به ویژه این که تمرکز آن‌ها روی منطق علت و معلولی و این که دینامیک آن‌ها چگونه توسعه مدل‌های کسب و کار را در طول زمان شکل می‌دهد بود. آن‌ها کشف کردند که منطق تصمیم‌گیری معلولی (موثر)  غالبا برای تولید یک پیشنهاد ارزش ماندگار برای یک بخش خاص مشتری استفاده می‌شود. بنابراین، منطق علّی  غالبا برای تعریف سایر مولفه‌های مدل کسب و کار در رابطه با گزاره‌ی (پیشنهاد) ارزش و بخش مشتری تعریف می‌شود. هنگامی که یک کمبود منبع ظاهر می‌شود، منطق علّی، با افزایش دوباره‌ در تصمیم‌گیری معلولی جایگزین می‌شود. آن‌ها نتیجه گرفتند که قبل از سرمایه‌گذاری منابع مهم در یک مدل کسب و کار، لازم بود که شرکت‌ها تا حد امکان عدم قطعیت بازار و تکنولوژیکی را از طریق استراتژی‌های معلولی برای اجتناب از هزینه‌های بعدی پیکربندی مجدد کاهش دهند.


بدون دیدگاه