ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
۱ ۲ محاسبه متغیرهای RFM
۲ ۲ دسته بندی
۱ ۲ ۲ الگوریتم دسته بندی میانگین K
۲ ۲ ۲ تحلیل دسته بندی میانگین K فوزی
۳ ۲ مقایسه عملکرد روشهای دسته بندی
۱ ۳ ۲ قوانین ارتباطی
۲ ۳ ۲ معیارهای کیفیت دسته بندی
۳ تحلیل دسته
۱ ۳ محاسبه ارزش مشتری بر اساس مدل RFM
۲ ۳ هرم مشتری
۳ ۳ طبقه بندی
۴ مطالعه موردی
۱ ۴ تقسیم بندی
۲ ۴ تحلیل بخش
۵ نتیجه گیری
For effective Customer Relationship Management (CRM), it is important to gather information on customer value. Segmentation is the method of knowing the customers and partitioning a population of customers into smaller groups. This paper develops a novel country segmentation methodology based on Recency (R), Frequency (F) and Monetary value (M) variables. After the variables are calculated, clustering methods (K-means and fuzzy K-means) are used to segment countries and compare the results of these methods by three different criteria. Customers are classified into four tiers: Top-active, Medium-active, New customer and Inactive. Then a customer pyramid is drawn and the customer value is calculated. Consequently, the data are used to analyse the relative profitability of each customer cluster and the proper strategy is determined for them.