دانلود رایگان مقاله توانمند سازی هوش جمعی: نحوه طراحی و مدیریت مدل های کسب و کار مبتنی بر جمعیت

عنوان فارسی
توانمند سازی هوش جمعی: نحوه طراحی و مدیریت مدل های کسب و کار مبتنی بر جمعیت
عنوان انگلیسی
Leveraging collective intelligence: How to design and manage crowd-based business models
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4722
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت کسب و کار MBA
مجله
افق های تجارت - Business Horizons
دانشگاه
مرکز مدیریت بین المللی و اقتصاد دانش فروانوفر، آلمان
کلمات کلیدی
کسب و کار مبتنی بر جمعیت، مدل ها؛ جمع سپاری، ایجاد ارزش، ارزش جمعیت، هوش جمعی، استراتژی های ارزش آفرینی
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
چکیده

Abstract


Advances in digital technologies have increased the possibilities for outsourcing business activities to crowds of independent contributors. Using the collective intelligence of a crowd opens a new range of business opportunities. In fact, crowdsourcing has led to the emergence of entirely new business models. Such crowdbased business models (CBBMs) can lead to an important competitive advantage while simultaneously presenting new challenges to entrepreneurs and executives. This article identifies and discusses three key challenges in designing and managing CBBMs: determining (1) the crowd’s value to the firm, (2) how to create superior value for the crowd, and (3) how to capture value from the crowd effectively. Building on the crowd capital perspective and an analysis of the tactics and practices of successful CBBMs, this article offers propositions on how to overcome these challenges and manage such business models effectively. The identified practices can inspire decision makers when designing innovative CBBMs for their industries. Finally, the article concludes with a framework with the key decisions and tactics for effectively managing CBBMs. # 2016 Kelley School of Business, Indiana University. Published by Elsevier Inc. All rights reserved.


بدون دیدگاه