دانلود رایگان مقاله تئوری خوشه های موقت فضایی و مرزهای سازمانی در بازاریابی صنعتی

عنوان فارسی
تئوری خوشه های موقت فضایی و مرزهای سازمانی در بازاریابی صنعتی
عنوان انگلیسی
Theorizing temporary spatial clusters and institutional boundary-work in industrial marketing
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E5176
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازاریابی
مجله
مدیریت بازاریابی صنعتی - Industrial Marketing Management
دانشگاه
Queen's University Management School
کلمات کلیدی
خوشه های فضایی موقت، مرز سازمانی، فضای ارتباطی، رویدادهای تجاری، نمایشگاه تجاری
چکیده

abstract


To better understand the nature of temporary spatial clusters (TSC's) in industrial marketing settings, this conceptual paper first provides a theoretical synthesis of spatial understanding from the industrial marketing (IM) and economic geography (EG) fields, focusing particularly on Doreen Massey's work on relational space. This leads to a conceptual schema for organizing the IM literature in terms of spatiality, and which also helps clarify the ontological nature of TSCs. We then move to introduce the notion of institutional boundary-work, drawing on the work of Thomas Gieryn, and Andrea Brighenti's examination of territorology, to conceptualize the activities of market actors engaged in the ongoing social accomplishment of TSCs. Such activities, we suggest, involve these actors ‘marching’ boundaries to assume network influence and maintain market order in IM settings. In summary, therefore, our paper addresses two fundamental questions: i) How do we conceptualize the form of TSCs in IM settings? And, ii) what function(s) are TSCs performing (and how is this being undertaken) in IM? The paper closes by providing methodological guidance for how a research agenda on TSCs within IM activity might be developed, followed by a summary of the managerial implications that emerge from our theorizations.


بدون دیدگاه