دانلود رایگان مقاله هنگامی که گذشته خبرساز می شود: رشد روابط رسانه ها از طریق باقی مانده نام تجاری

عنوان فارسی
هنگامی که گذشته خبرساز می شود: رشد روابط رسانه ها از طریق باقی مانده نام تجاری
عنوان انگلیسی
When the past makes news: Cultivating media relations through brand heritage
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4843
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت و علوم ارتباطات اجتماعی
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازارابی
مجله
بررسی روابط عمومی
دانشگاه
گروه ارتباطات و تحقیقات اجتماعی، دانشگاه Sapienza رم، ایتالیا
کلمات کلیدی
ارتباطات سازمانی، موزه های شرکت ها و آرشیو های تاریخی، روابط رسانه ای، ساخت ایتالیا، روابط عمومی
چکیده

abstract


The paper deals with heritage branding, investigating communication and PR models promoted by historical companies representing Made in Italy in the global market, in order to focus on their distinctive approach to media relations strategies and related practices. The study has adopted a multi-method approach, involving a panel of companies in the food & beverage sector. In-depth interviews from PR professionals highlight the potential of heritage branding to develop an authentic form of storytelling, based on quality branded contents and the strategic management of corporate history,thus cultivating long-standing relationships with the media.

نتیجه گیری

5. Discussion


The study has investigated the way heritage branding strategies can enrich the corporate media relations’ toolkit and facilitate innovative ways to connect and relate with journalists and other strategic publics. As previous studies suggest (c.f. Martino, 2013; Martino & Lovari, 2014), key findings confirm that a heritage branding approach can obtain relevant and even surprising communication results.


بدون دیدگاه