دانلود رایگان مقاله انگلیسی استراتژی های محصول جدید و عملکرد شرکت: خوش بینی مدیر عامل - الزویر 2018

عنوان فارسی
استراتژی های محصول جدید و عملکرد شرکت: خوش بینی مدیر عامل
عنوان انگلیسی
New product strategies and firm performance: CEO optimism
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
47
سال انتشار
2018
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
رفرنس
دارد
پایگاه
اسکوپوس
کد محصول
E10008
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت، اقتصاد
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت اجرایی، مدیریت عملکرد، مدیریت صنعتی، اقتصاد مالی
مجله
بررسی بین المللی اقتصاد و دارایی - International Review of Economics and Finance
دانشگاه
Department of Finance - College of Commerce - National Chengchi University - Taiwan
کلمات کلیدی
استراتژی محصول جدید، خوش بینی مدیرعامل، عملکرد سهام، عملکرد عملیاتی
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.iref.2018.01.021
چکیده

ABSTRACT


We examine the role of CEO optimism in explaining firm performance associated with new product introductions. New product introducing firms with high levels of CEO optimism experience better announcement-period abnormal returns and long-term stock performance than introducers with moderate or low levels of CEO optimism. Changes in abnormal operating performance following new product announcements are also more favorable for firms with high-optimism CEOs than for firms with moderate-optimism or low-optimism CEOs. The results hold after controlling for other potential explanatory factors and accounting for endogeneity. The evidence highlights the importance of CEO optimism in assessing the valuation effect of corporate product strategies.

نتیجه گیری

Conclusion


This study examines the role of CEO optimism in explaining firm performance associated with new product strategies. Using a sample of 451 corporate new product announcements from 1993 to 2009, we find that announcing firms with high levels of CEO optimism experience better announcement-period abnormal returns and long-term stock performance than announcers with moderate-optimism or low-optimism CEOs. We also find more favorable changes in abnormal operating performance following new product announcements for firms with high levels of CEO optimism than for firms with moderate-optimism or low-optimism CEOs. The results hold even after controlling for other potential explanatory factors and accounting for endogeneity. The overall evidence suggests that the level of CEO optimism is an important consideration in assessing the valuation effect of corporate new product introductions.


بدون دیدگاه