دانلود رایگان مقاله بازاریابی موبایل برای کودکان: تجزیه و تحلیل محتوا از برنامه های شرکت های مواد غذایی و نوشیدنی

عنوان فارسی
بازاریابی موبایل برای کودکان: تجزیه و تحلیل محتوا از برنامه های شرکت های مواد غذایی و نوشیدنی
عنوان انگلیسی
Mobile marketing to children: a content analysis of food and beverage company apps
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
4
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E5165
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازاریابی
مجله
سلامت عمومی - Public Health
دانشگاه
Center on Media and Human Development
بخشی از متن مقاله

Globally, mobile technology penetration among families has risen steadily. While this technology can be used to promote public health (e.g. through the mHealth movement), it also may have less desirous public health impacts. For example, food manufacturers may have created dynamic apps promoting obesogenic products similar to the unhealthy foods they market to children via television commercials and online food-branded games.1e4 Nevertheless, in the USA, large food manufacturers recently pledged to curtail the advertising of processed foods to youth,5 which may deter them from leveraging new mobile technologies. This first-of-its-kind study aimed to describe food-branded mobile applications (apps) available for children on iOS devices (e.g. the iPad) across food product categories to better understand the nature of this content in the USA.


بدون دیدگاه