دانلود رایگان مقاله رسانه سازی شرکت به عنوان یک عامل قدرت ارتباطی و نقش جدید روابط عمومی

عنوان فارسی
رسانه سازی شرکت ها به عنوان یک عامل قدرت ارتباطی آنها و نقش جدید روابط عمومی
عنوان انگلیسی
Mediatization of companies as a factor of their communication power and the new role of public relations
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4849
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت و علوم ارتباطات اجتماعی
مجله
بررسی روابط عمومی - Public Relations Review
دانشگاه
لیوبلیانا، اسلوونی
کلمات کلیدی
رسانه سازی، قدرت ارتباطی، شرکت ها، روابط عمومی، منطق رسانه، رسانه های متعلق
چکیده

abstract


The paper seeks to explore and analyze the mediatization of companies, and argues that companies are entering a new phase of mediatization that is no longer evident as an adaptation to the logic of mass media but now involves the incorporation of media logic into the company’s own media practices and communication structure. Companies are (i)transforming into producers of owned media and media content, and (ii) through their owned media, managing communication with stakeholders, which is (iii) significantly altering the role of corporate public relations. In the context of a case study of a company from the financial sector, the paper brings together three concepts – communication power, mediatization, and strategic communication – toward a new conceptual framework for assessing the characteristics of the communication dimension of modern companies. Such an analytical position enables the phenomenon of mediatization to be analyzed both in its historical dimension and structural dimension.

نتیجه گیری

ddddddddddddd


بدون دیدگاه