دانلود رایگان مقاله استفاده از تئوری تسهیل هدف برای توضیح روابط بین رفتار شهروندی مبتنی بر سازمان و رضایت شغلی کارکنان سازمان

عنوان فارسی
استفاده از تئوری تسهیل هدف برای توضیح روابط بین رفتارهای شهروندی مبتنی بر سازمان و رضایت شغلی کارکنان سازمان
عنوان انگلیسی
Using goal facilitation theory to explain the relationships between calling and organization-directed citizenship behavior and job satisfaction
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
36
سال انتشار
2017
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4966
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
مجله
مجله رفتار حرفه ای - Journal of Vocational Behavior
دانشگاه
دانشگاه ووهان چین
کلمات کلیدی
تماس، OCBO، رضايت شغلي، ابزار سازي سازماني
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
چکیده

Abstract


Despite an increase in research on calling, few studies have examined how calling influences overt workplace behaviors and job satisfaction. Drawing on goal facilitation theory we examined the psychological mechanisms underlying the effects of calling on organization-directed citizenship behavior (OCBO) and job satisfaction in a sample of 322 Chinese employees. The results showed that calling (employee-reported at time 1) was positively related to OCBO (supervisor-reported at time 2) and job satisfaction (employee-reported at time 2), and organizational instrumentality (employee-reported at time 2) provided an explanatory mechanism for these relations. The theoretical and practical implications of the findings are discussed.


بدون دیدگاه