دانلود رایگان مقاله پیش بینی ورودی مرکز تماس با استفاده از روش میانگین متحرک فصلی

عنوان فارسی
پیش بینی ورودی مرکز تماس با استفاده از روش میانگین متحرک فصلی
عنوان انگلیسی
Forecasting intraday call arrivals using the seasonal moving average method
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4277
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
مجله
مجله تحقیقات بازاریابی - Journal of Business Research
دانشگاه
دانشکده کسب و کار Coventry، دانشگاه Coventry، انگلستان
کلمات کلیدی
ورودی مرکز تماس، پیش بینی سری زمانی، میانگین فصلی، روش های یکنواخت، شبکه عصبی مصنوعی، ترکیب پیش بینی
چکیده

abstract


Research into time series forecasting for call center management suggests that a forecast based on the simple Seasonal Moving Average (SMA) method outperforms more sophisticated approaches at long horizons where capacity planning decisions are made. However in the short to medium term where decisions concerning the scheduling of agents are required, the SMA method is usually outperformed. This study is the first systematic evaluation of the SMA method across averages of different lengths using call arrival data sampled at different frequencies from 5 min to 1 h. A hybrid method which combines the strengths of the SMA method and nonlinear data-driven artificial neural networks (ANNs) is proposed to improve short-term accuracy without deteriorating long-term performance. Results of forecasting the intraday call arrivals to banks in the US, UK and Israel indicate that the proposed method outperforms standard benchmarks, and leads to improvements in forecasting accuracy across all horizons.


بدون دیدگاه