دانلود رایگان مقاله مزایای شرکت مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) موبایل از رویکرد بازاریابی رابطه ای و مدل TOE

عنوان فارسی
مزایای شرکت مدیریت ارتباط با مشتری موبایل (CRM) از رویکرد بازاریابی رابطه ای و مدل TOE
عنوان انگلیسی
The firms benefits of mobile CRM from the relationship marketing approach and the TOE model
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
2015
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E5168
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازاریابی
مجله
مجله اسپانیایی تحقیقات بازاریابی - Revista Española de Investigación de Marketing ESIC
دانشگاه
Departamento de Economía y Administración de Empresas
کلمات کلیدی
مزایای CRM سیار، فن آوری، صلاحیت، کارکنان
چکیده

Abstract


Firms that achieve to establish reciprocal and successful relationships with their clients can obtain greater profitability in their relationship marketing inversions. This study adopts the TOE model to consider technological factors (technological competence), organizational factors (innovativeness and employee support) and environment factors (customer information management) to define the perceived benefits deriving from mobile CRM. The empirical study was performed with information obtained from 125 firms and analyzed with structural equation modeling. Results suggest that the firm perceives benefits from the m-CRM use if it is technologically competitive, shows propensity to innovativeness, manages customers’ information and has employees’ support. The main contribution is the simultaneous use of the TOE model and the relationship marketing approach to understand, from the Spanish firm perspective, the perception of the management of the relationship with customers through the mobile phone.


بدون دیدگاه