دانلود رایگان مقاله تشخیص و درمان موانع عملیاتی و پیاده سازی در برنامه ریزی بازاریابی سینوپتیک

عنوان فارسی
تشخیص و درمان موانع عملیاتی و پیاده سازی در برنامه ریزی بازاریابی سینوپتیک
عنوان انگلیسی
Diagnosing and treating operational and implementation barriers in synoptic marketing planning
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
15
سال انتشار
2008
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E5182
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازاریابی
مجله
مدیریت بازاریابی صنعتی - Industrial Marketing Management
دانشگاه
Open University Business School
کلمات کلیدی
بازاریابی کسب و کار به کسب و کار، برنامه ریزی بازاریابی، برنامه ی بازاریابی، استراتژی بازاریابی، برنامه ریزی Synoptic، موانع اجرا، مدیریت بازاریابی
چکیده

Abstract


Strategic marketing planning is now widely adopted by business-to-business organizations. While marketing planning principles are well established, practitioners attempting to implement the process often find their progress impeded by a variety of barriers. These barriers are explored through a review of published evidence and case study analysis of several organizations. This analysis exposes three levels of barriers to effective business-to-business marketing planning, relating to (i) organizational infrastructure, (ii) the planning process and (iii) implementation. These barriers reflect the synoptic nature of planning in many organizations. The findings lead to the development of a practitioner-oriented diagnostic and treatment tool which guides managers through the marketing planning process. Although this diagnostic deals specifically with issues which are relevant to the marketing planner, its wider implications for strategic planning are also explored. © 2007 Elsevier Inc. All rights reserved.


بدون دیدگاه