دانلود رایگان مقاله آیا شخصیت نام تجاری کشور مبدا باعث ارزش طول عمر مشتری خرده فروشی می شود؟ رویکرد تجزیه و تحلیل کلان داده

عنوان فارسی
آیا شخصیت نام تجاری کشور مبدا باعث ارزش طول عمر مشتری خرده فروشی می شود؟ رویکرد تجزیه و تحلیل کلان داده
عنوان انگلیسی
Does country-of-origin brand personality generate retail customer lifetime value? A Big Data analytics approach
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2017
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E5034
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت و اقتصاد
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازاریابی
مجله
پیش بینی فنی و تغییر اجتماعی - Technological Forecasting and Social Change
دانشگاه
College of Management
کلمات کلیدی
تجزیه و تحلیل کلان داده، استراتژی بازاریابی مبتنی بر مشتریف کشور مبدا، شخصیت نام تجاری، ارزش عمر مشتری، صنعت خرده فروشی
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
چکیده

ABSTRACT


Many retail firms have witnessed the erosion of customer loyalty with the rise of e-commerce and its resulting benefits to consumers, including increased choices, lower prices, and ease of brand switching. Retailers have long collected data to learn about customer purchasing habits; however, many currently do not use data-mining analytics to increase marketing effectiveness by predicting future buying patterns and potential customer lifetime value, particularly to important segments such as loyal and potential repeat customers. Data mining can efficiently analyze large amounts of business data (“Big Data”) in an effort to forecast consumer needs and increase the lifetime value of customers (CLV). Previous studies on these topics primarily focus on conceptual assumptions and generally do not present empirically valid models.


بدون دیدگاه