ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
This study presents a structural evaluation methodology to link key performance indicators (KPIs) into a strategy map of the balanced scorecard (BSC) for banking institutions. Corresponding with the four BSC perspectives (finance, customer, internal business process, and learning and growth), the most important evaluation indicators of banking performance are synthesized from the relevant literature and screened by a committee of experts. The Decision Making Trial and Evaluation Laboratory (DEMATEL) method, a multiple criteria analysis tool, is then employed to determine the causal relationships between the KPIs, to identify the critical central and influential factors, and to establish a visualized strategy map with logical links to improve banking performance. An empirical application is provided as an example. According to the expert evaluations, the three most essential KPIs for banking performance are customer satisfaction, sales performance, and customer retention rate. The DEMATEL results demonstrate a clear road map to assist management in prioritizing the performance indicators and in focusing attention on the strategy-related activities of the crucial indicators. According to the constructed strategy map, management could better invest limited resources in the areas that need improvement most. Although these strategy maps of the BSC are not universal, the research results show that the presented approach is an objective and feasible way to construct strategy maps more justifiably. The proposed framework can be applicable to institutions in other industries as well.
1. Introduction
As a result of the global financial crises beginning in mid-2007, international stock markets have sharply crashed, and numerous enterprises have collapsed or have been bought out (Shah, 2009). Financial institutions in particular have encountered more competitive challenges worldwide during the chain effects of the financial ‘‘tsunami.’’ It is therefore imperative that banking institutions enhance their competitive advantages in order to outperform the numerous competitors in the industry. These institutions must place more emphasis on improving internal operational performance (Davis & Albright, 2004; Littler, Aisthorpe, Hudson, & Keasey, 2000). Banking institutions must develop an effective way to align their strategies with corporate goals on the basis of performance analyses. The structural analysis of an evaluation model that links strategic objects as effective improvement paths becomes a critical issue for banking institutions if they are to sustain their competitive advantages.
6.3. Future research
In summary, according to the conclusions and limitations ofthis study, the following suggestions are drawn to aid future research. First, since no one performance indicator fits all scenarios, future studies are suggested to tailor performance indicators to meet the organization’s overall goals as well as the objectives of each individual unit. Second, the results reveal that the KPIs of the BSC perspectives may not be mutually exclusive. That is, there exists some degree of interdependence among the KPIs. Other analytical techniques (e.g., fuzzy integral, Analytic Network Process) can be employed to solve the interactive and feedback relationships between the indicators and to further explore the relative importance among the KPIs. Finally, more cases and empirical studies are recommended as tools to validate the usefulness of the proposed model of establishing strategy maps in depth.
1. مقدمه
در نتیجه بروز بحرانهای مالی جهانی در اواسط سال 2007، بازارهای سهام بینالمللی به شدت سقوط کردند و بسیاری از شرکتها دچار ورشکستگی شدند یا کل سهام آنها خریداری شد (شاه، 2009). به ویژه آنکه موسسات مالی، در اثر وقوع زنجیرهای این ”سونامی“ مالی با چالشهای رقابتی جهانی بیشتری مواجه شدند. بنابراین ارتقاء سطح مزیت رقابتی موسسات بانکداری بهمنظور کسب عملکرد بهتر از سایر رقبا در این صنعت ضروری است. این موسسات باید بیشتر تمرکزشان را بر بهبود عملکرد عملیاتهای داخلی خود قرار دهند (دیویس و آلبرایت، 2004؛ لیلر، آیستورپ، هودسون، و کیسی، 2000). موسسات بانکداری باید بر اساس تحلیلهای عملکرد، روشی موثر برای همسوسازی راهبردهای خود با اهداف شرکت ابداع نمایند. اگر موسسات بانکداری بخواهند مزیت رقابتی خود را حفظ نمایند، تحلیلهای ساختاری مدل ارزیابی که اهداف راهبردی را به شکل راههایی برای ارتقاء عملکرد با یکدیگر پیوند میدهد موضوعی حیاتی برای آنان است.
6.3 تحقیقات آتی
به طور خلاصه، با توجه به نتیجهگیریها و محدودیتهای این مطالعه، برای انجام تحقیقات آتی این پیشنهادات ارائه میشوند. اول، از آنجائیکه یک شاخص عملکرد کلی برای همه موقعیتها وجود ندارد، پیشنهاد میشود که مطالعات آتی شاخصهای عملکردی را بر اساس اهداف کلی سازمان و نیز اهداف هر یک از واحدها تدوین نمایند. دوم، این یافتهها نشان میدهد که شاخصهای کلیدی عملکرد جنبههای کارت ارزیابی متوازن با یکدیگر ناسازگار نیستند. یعنی، درجاتی از وابستگیهای متقابل میان شاخصهای کلیدی عملکرد وجود دارد. همچنین میتوان روشهای تحلیلی دیگر (مثلا، انتگرال فازی، فرآیند تحلیل شبکه) را برای حل مسائل مربوط به تعامل و روابط بازخوردی شاخصها و بررسی بیشتر اهمیت نسبی شاخصهای کلیدی عملکرد بهکار گرفت. در پایان، پیشنهاد میشود برای اثبات روایی سودمند بودن مدل پیشنهاد شده برای ساختن نقشهی راهبرد مطالعات موردی تجربی عمیقتر بیشتری انجام پذیرد.