دانلود رایگان مقاله رهبری و روابط عمومی در دو بازار در حال ظهور: مطالعه تطبیقی مدیریت ارتباطات در لتونی و روسیه

عنوان فارسی
رهبری و روابط عمومی در دو بازار در حال ظهور: مطالعه تطبیقی مدیریت ارتباطات در لتونی و روسیه
عنوان انگلیسی
Leadership and public relations in two emerging markets: A comparative study of communication management in Latvia and Russia
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2015
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4883
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت و علوم ارتباطات اجتماعی
گرایش های مرتبط با این مقاله
روابط عمومی
مجله
بررسی روابط عمومی - Public Relations Review
دانشگاه
دانشگاه ریودوژانیرو استریادز، لتونی
کلمات کلیدی
روابط عمومی، رهبری، بازارهای نوظهور، زمینه های جامعه شناختی، لتونی، روسیه
چکیده

abstract


This study investigates perceptions of public relations leadership in two emerging markets—Latvia and Russia—via an online survey of a diverse pool of public relations practitioners. This effortis guided by Meng and Berger’s (2013) model of excellent public relations leadership. Additionally, this study moves a step further by seeking to understand how national sociopolitical contexts shape leadership in public relations. Results show a number of similarities and differences in Latvian and Russian participants’ interpretations of professional leadership. Gaining access to the dominant coalition, or decision-making authority in the organization is perceived as an important ability in both countries. Challenges of talent management are more acute in Russia than Latvia.

نتیجه گیری

5. Discussion


This section compares and contrasts the findings in Latvia and Russia, and interprets similarities and differences. The results of the Global Leadership Study (Berger & Meng, 2014) serve as a frame of reference to better understand the status of public relations leadership in two environments that have been shaped by the Soviet past but for the last two decades have chosen different political and economic paths.


بدون دیدگاه