دانلود رایگان مقاله استفاده از نقشه های شناختی در مقایسه با آمیزه بازاریابی حمل و نقل مسافری راه آهن

عنوان فارسی
استفاده از نقشه های شناختی در مقایسه با آمیزه بازاریابی حمل و نقل مسافری راه آهن
عنوان انگلیسی
The Usage of Cognitive Maps in the Comparison of Marketing Mix of Railway Passenger Transport
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2017
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E5016
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازاریابی
مجله
پروسه مهندسی - Procedia Engineering
دانشگاه
دانشکده حمل و نقل و ارتباطات و اقتصاد، دانشگاه زیلینا، اسلواکی
کلمات کلیدی
نقشه شناختی، آمیخته بازاريابي، مقايسه، حمل و نقل مسافر، راه آهن
چکیده

Abstract


The transport company that decides to enter the transport market in passenger transport usually has defined its business objectives. However, the objectives are flexibly changing under the influence of the development of the transport market. Because it is a dynamic system, it is necessary to comprehensively evaluate the marketing mix, not only the competition. The comparison and use of cognitive maps, which the article is dealing with, are effective instruments. By comparing the various instruments of marketing mix of railway passenger carriers in the Slovak Republic a cognitive map is formed, which graphically illustrates the causal link of marketing instruments of all carriers in the Slovak Republic.

نتیجه گیری

4. Conclusions


The comparison of the marketing mix of carriers providing transportation services in the railway passenger transport in the Slovak Republic revealed several differences. Seven instruments of marketing mix used by service companies have been compared, namely Product, Price, Place, Promotion, People, Physical Evidence and Process.


بدون دیدگاه