دانلود رایگان جزوه خلاصه راهنمای معلم مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی

خلاصه و نکات مهم راهنمای معلم مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی

دانلود رایگان جزوه خلاصه راهنمای معلم مطالعات اجتماعی ششم دبستان:

جزوه خلاصه راهنمای معلم مطالعات اجتماعی ششم

دانلود رایگان نکات مهم راهنمای معلم مطالعات اجتماعی ششم دبستان:

نکات مهم راهنمای معلم مطالعات اجتماعی ششم

دانلود رایگان کتاب راهنمای معلم مطالعات اجتماعی ششم دبستان تهیه شده در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پروش:

کتاب معلم اجتماعی ششم دبستان

بخشی از متن کتاب راهنمای معلم مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی

این کتاب به شما کمک میکند تا درک و آگاهی بهتر و بیشتری از ضرورت ها و رویکردهای حاکم بر محتوای دروس کتاب درسی به دست بیاورید و به این ترتیب بتوانید فرایندهای یاددهی ــ یادگیری را به نحو مطلوب تر سازماندهی کنید .

کتاب راهنما در دو بخش تنظیم شده است: بخش اول کلیات است که شامل اصول و رویکردهای برنامه درسی جدید مطالعات اجتماعی، مؤلفه ها و عناصر و اجزای برنامه، ساختار و محتوای بسته آموزشی و کتاب درسی و نظایر آن می باشد و دیدگاهی کلی درباره برنامه و کتاب به شما ارائه میدهد. بخش دوم، راهنمای تدریس هر فصل کتاب درسی است و به تبع فصول کتاب درسی در دوازده فصل تألیف شده است. شما معلم عزیز در راهنمای هر فصل با اهداف و انتظارات یادگیری ، وسایل موردنیاز و روش ها و مراحل تدریس و همچنین محورهای ارزشیابی آن فصل آشنا می شوید. در پایان هرفصل نیز دانستنی هایی درباره برخی واژگان یا مفاهیم تخصصی درس ارائه شده و منابعی برای مطالعه و تحقیق دانش آموزان و دانش افزایی معلمان معرفی شده است.

امید است این کتاب بتواند به شما در تدریس هرچه بهتر محتوای درس مطالعات اجتماعی کمک کند.

نگاهی به عناصر و اجزای برنامه درسی مطالعات اجتماعی

در میان برنامه های درسی، مطالعات اجتماعی یک حوزه یادگیری اصلی و کلیدی است که تقریبا در تمام کشورهای دنیا آموزش داده میشود. در یک دهه اخیر به موازات لزوم پاسخگویی به نیازهای نو در عرصه آموزش این درس و تربیت اجتماعی و لزوم برون رفت از رویکردهای سنتی و همچنین تدوین اسناد تحولی من جمله برنامه درسی ملی، راهنمای برنامه جدیدی نیز برای این حوزه یادگیری تدوین شده است. در این راهنما، لزوم تحول در رویکردها، اصول، اهداف و سازماندهی محتوا در این درس مورد تأکید قرار گرفته و موارد مذکور با نگاهی نو تنظیم و تدوین شده اند.

صفحات مرتبط با آزمون استخدامی آموزش و پرورش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا