دانلود رایگان جزوه خلاصه راهنمای معلم ریاضی ششم ابتدایی

خلاصه و نکات مهم راهنمای معلم ریاضی ششم ابتدایی

دانلود رایگان جزوه خلاصه راهنمای معلم ریاضی ششم دبستان:

جزوه خلاصه راهنمای معلم ریاضی ششم

دانلود رایگان نکات مهم راهنمای معلم ریاضی ششم دبستان:

نکات مهم راهنمای معلم ریاضی ششم

دانلود رایگان کتاب راهنمای معلم ریاضی ششم دبستان تهیه شده در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پروش:

کتاب معلم ریاضی ششم دبستان

بخشی از متن کتاب راهنمای معلم ریاضی ششم ابتدایی

ساختار کتاب حاضر از دو بخش اصلی نگاه کلی به فصل و تشریح دروس تشکیل شده است. بخش نگاه کلی به فصل شامل نگاه کلی به فصل، شبکه مفهومی، تصویر عنوانی، دانستنی هایی برای معلم، توسعه مفاهیم، نمونه سؤال هایی برای ارزشیابی، معرفی منابع، رابطه طولی مفاهیم از پایه اول تا پنجم و جدول انتظارات عملکردی است.

در قسمت نگاه کلی به فصل، نگاه اجمالی به محتوای فصل شده است. در شبکه مفهومی، ساختار فصل در قالب شبکه مفهومی به همراه ارتباطات موجود بین مفاهیم آن با استفاده از نمودار نمایش داده شده است. سپس اهداف کلی فصل مورد تشریح قرار گرفته و اهداف تصاویر عنوانی مورد بحث قرار گرفته است. در قسمت دانستنی هایی برای معلم، مطالبی درخصوص حیطه دانشی مرتبط با محتوای فصل به منظور دانش آموزایی آموزگاران محترم آورده شده است. در قسمت توسعه مفاهیم با چگونگی گسترش مفاهیم فصل مورد بحث قرار میگیرد. در ادامه نمونه سوالاتی برای ارزشیابی با توجه به اهداف هر فصل طراحی و ارائه شده است. در این نمونه سوالات سعی شده است تا ضمن مشخص کردن دامنه محتوایی و عملکردی مورد انتظار از دانش آموزان جهت ارزشیابی از انواع سوالات ارزشیابی از قبیل، تشریحی، چندگزینه ای، پرکردنی و … و همچنین سوالات عملکردی استفاده شود

در کتاب حاضر سعی شده است به عنوان یکی از اجزای بسته آموزش ریاضی پایه ششم، پشتیبانی مناسبی از کتاب ریاضی پایه ششم که در ابتدایی تألیف شده، صورت گیرد. جهت اهداف برنامه درسی ملی و در ادامه تغییر کتاب های درسی دوره در ادامه به توضیح مختصری از اهداف برنامه درسی ملی و رویکردهایی که در تألیف کتاب درسی ریاضی و راهنمای معلم مدنظر قرار گرفته است پرداخته میشود: زمانی تأکید کتاب های درسی ریاضی بیشتر بر توانایی انجام دادن محاسبات بود. در رویکرد جدید، ضمن توجه به این هدف، تأکید اصلی بر پرورش قوه تفکر و تعقل و رشد توانایی حل مسئله است. رسیدن به چنین هدفی، مشکلات و دشواری های فراوانی دارد و به سرعت امکان پذیر نیست ولی مد نظر قراردادن آن می تواند جهت اصلی حرکت جامعه آموزش ریاضی را تعیین کند. در این میان اصلی ترین و مؤثرترین وظیفه بر عهده معلم قرار دارد. قدرت انعطاف و هماهنگی و همراهی معلمان با برنامه های جدید ستودنی است. بر این اساس، مؤلفان کتاب حاضر سعی کرده اند برای انجام وظیفه خویش در مورد آموزش معلمان ضمن اطلاع رسانی مناسب کتاب راهنمای معلم را به موقع در اختیار همکاران عزیز قرار دهند.

صفحات مرتبط با آزمون استخدامی آموزش و پرورش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا