دانلود رایگان مقاله اعمال ارزش برند مبتنی بر مصرف کننده در نام تجاری هتل لوکس

عنوان فارسی
اعمال ارزش برند مبتنی بر مصرف کننده در نام تجاری هتل لوکس
عنوان انگلیسی
Applying consumer-based brand equity in luxury hotel branding
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2017
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E5038
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت و اقتصاد
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازاریابی، مدیریت کسب و کار
مجله
مجله تحقیقات بازاریابی - Journal of Business Research
دانشگاه
Faculty of Business Administration
کلمات کلیدی
حقوق برند، نگرش نام تجاری، قصد خرید، نام تجاری خدمات، هتل لوکس
چکیده

ABSTRACT


This study examines the effects of consumer-based brand equity (CBBE) components (i.e., brand loyalty, brand awareness, perceived quality, and brand image) of luxury hotel brands on consumer brand attitude and purchase intention with brand performance as a contextual factor. Through a survey involving 327 tourists conducted in luxury hotels in Macau, results reveal that all four CBBE elements positively relate to brand attitude, and three directly influence purchase intention. Brand attitude mediates the relationship between four CBBE elements and purchase intention, and brand performance moderates the relationship between brand attitude and purchase intention. This study expands CBBE theory to include luxury hotel brands and contributes to the literature by clarifying the direct, indirect, and total effects of each CBBE element on brand attitude and purchase intention. In addition, the study identifies brand performance as a contextual factor rather than a consequence of brand equity and brand attitude.


بدون دیدگاه