دانلود ترجمه مقاله ادغام شبکه های اجتماعی و پشتیبانی از تصمیم گیری – مجله هینداوی

عنوان فارسی: | ادغام شبکه های اجتماعی و پشتیبانی از تصمیم گیری |
عنوان انگلیسی: | Integrating Decision Support and Social Networks |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 21 |
سال انتشار : 2011 | نشریه : هینداوی - Hindawi |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 3296 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.55Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی کامپیوتر و مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مهندسی نرم افزار، هوش مصنوعی، مدیریت کسب و کار، مدیریت فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی پیشرفته |
مجله: پیشرفت در تعاملات بین انسان و کامپیوتر |
دانشگاه: گروه کسب و کار و اقتصاد، دانشگاه داخلی بیرا، پرتغال |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه نشده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است |
مقدمه
۲ کلیاتی درباره شبکه اجتماعی پشتیبانی از تصمیم
۱ ۲ پشتیبانی از تصمیم و بازسازی
۲ ۲ تعبیه و بهره گیری
۳ ۲ سرمایه گذاری ۲٫۰
۳ شبکه اجتماعی برای پشتیبانی از تصمیم و بازسازی
۴ نتایج
1. Introduction
The overall objective of decision support systems (DSSs), whether individual or group based, is to counterbalance decision makers’ intuition, against rational techniques or models (multicriteria decision-aiding methods for instance), in order to improve decision-making. As a side effect, using DSSs also appears to reduce decision time, enhance user satisfaction, improve the ability to explain the reasons for deciding and accepting those decisions (i.e., decision reconstruction [1]), and facilitate knowledge acquisition (see, for instance, [2–4], for further insights, as well as [5– 7] for some of the process drawbacks). Decision-making can be seen as an organizational routine [8], traditionally consisting of an organized task, which requires the contribution of cooperative groups. According to [9], such groups have specific properties and they act in contexts that are different from the ones of negotiation, in the classic sense of that term. The characteristics that distinguish the two situations arise from differences in goals and objectives convergence, power relationships and interdependencies that are normally present, the possibilities of sharing information, and relevant behaviors (not to abandon a negotiation for instance). In the context of this work, a cooperative group is constituted by individuals who wish or need to reach a cooperative solution and that, therefore, are willing to contribute to the shared understanding of a problem [10].
1. مقدمه
هدف کلی سیستم های پشتیبانی از تصمیم (DSS) ، به صورت فردی یا گروهی، متعادل ساختن درک و شهود تصمیم گیرندگان در مقابل تکنیک ها یا مدلهای منطقی ( به طور مثال، روشهای چند معیاری کمک به تصمیم گیری)، به منظور بهبود تصمیم گیری می باشد. به عنوان یکی از اثرات جانبی، استفاده از DSS ، زمان تصمیم را کاهش، رضایتمندی کاربر را بهبود، توانایی توضیح و تبیین دلایل تصمیم گیری و پذیرش آن تصمیمات را افزایش ( به عبارتی بازسازی تصمیم) و کسب دانش را تسهیل می نماید(برای کسب بینش های بیشتر به [4-2] وبرای اطلاع از برخی موانع فرایند به [7-5] رجوع کنید.
تصمیم گیری را می توان یک روتین سازمانی متشکل از یک وظیفه سازمان دهی شده برشمرد که نیازمند مشارکت گروههای تعاونی می باشد. برطبق مرجع [9]، چنین گروههایی دارای خصوصیاتی ویژه بوده و در محیط هایی متفاوت با مذاکره ازلحاظ کلاسیک عمل می کنند. ویژگیهای متمایز کننده دو موقعیت نشات گرفته از اختلافات موجود در اهداف و همگرایی اهداف، روابط قدرت، و وابستگی های موجود، امکانات به اشتراک گذاری و تقسیم اطلاعات و رفتارهای وابسته می باشند (نه برای رها کردن مذاکره). درمورد این کار، یک گروه تعاونی توسط افراد خواهان یا نیازمند دستیابی به راه حل همکاری تشکیل شده و به همین خاطر آنها میل به مشارکت در درک و شناخت مشترک از مسئله دارند.
اگر مایل به تهیه نسخه پاورپوینت مقاله ادغام شبکه های اجتماعی و پشتیبانی از تصمیم گیری هستید اینجا کلیک نمایید. همچنین برای خرید مقاله ورد از دکمه های زیر استفاده نمایید.