و برای خرید ترجمه کامل مقاله با فرمت ورد از دکمه های زیر استفاده نمایید.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
به بررسی این موضوع می پردازیم، زمانی که کارکنان با سیستم های اطلاعاتی (IS) مواجه می شوند که به طور مناسب و کافی کارشان را پشتیبانی نمی کنند، چگونه رفتار می کنند. سیستم های اطلاعاتی ناکافی، غالبا منجر به رفتار راه حل جایگزین می شوند، پدیده ای که به طور مناسب در سازمان های معاصر درک نمی شود. بر اساس نظریه راه حل جایگزین و نظریه مقابله، یک مدل تحقیق تدوین کردیم که سیستم های اطلاعاتی ناکافی را به سیاست شرکت و نگرش های کارکنان به رفتار راه حل جایگزین، ارتباط می دهد. مدل را با داده های جمع آوری شده از 310 کارمند سازمان های کشور رومانی که به تازگی از سیستم های شرکتی استفاده می کردند، آزمودیم. به بحث درباره کاربردهای این مطالعه برای تحقیق و عمل و همچنین مسیرهای آتی و فرصت های نظری می پردازیم.
2. مروری بر ادبیات پیشین
ادبیات بسیار زیادی درباره پذیرش و انتشار سیستم های اطلاعاتی در سازمان ها وجود دارد. بیشتر مقالات منتشر شده، نشان دهنده تاثیر مثبت سیستم های اطلاعاتی است(لامر و ایکهارت، 2012). با این وجود، دهه اخیر شاهد توجه بیشتر به برخی جنبه منفی سیستم های اطلاعاتی بوده است(طرفدار، دی آکری، تورل و گاپتا، 2015a). یکی از این ابعاد منفی به پدیده، در جایی است که کارکنان از سیستم اطلاعاتی که استفاده می کنند، رضایت ندارند، تصور می کنند که به طور مناسب نیازهای کاری معقول آنها را برآورده نمی کند. گرچه برخی کارکنان ممکن است نهایت تلاش خود را که می توانند در این شرایط انجام دهند، می کنند، دیگران، عمدا اقداماتی انجام می دهند تا سیستم های اطلاعاتی نامناسب را شناسایی کنند، راه حل هی جایگزینی طراحی می کنند که آنها را قادر به تکمیل کارشان می کند.
طراحی و به کارگیری راه حل های جایگزین توسط کارکنان توجه زیادی را به خود جلب کرده است، زیرا تشخیص داده می شود که می توانند به سازمان به گونه ای سود برسانند که سیستم های رسمی سازمان نمی توانند، اینکار را انجام دهند(بیریپروت و همکاران، 2019). تعاریف زیادی از راه حل های جایگزین وجود دارد، که یکی از جامع ترین آنها توضیح می دهد که راه حل جایگزین یک انطباق هدف محور، بداهه کاری یا سایر تغییرات برای یک یا چند بعد از یک سیستم کاری موجود برای غلبه، دور زدن یا کاهش تاثیر موانع، استثنائات یا محدودیت های ساختاری است که تصور می شود، مانع از این می شود که سیستم کاری یا مشارکت کنندگتن به سطح مطلوب کارایی، اثربخشی یا سایر اهداف شخصی یا سازمانی، دست یابند(آلتر، 2014، ص. 1044). این تعریف طولانی، بخاطر ماهیت کلی آن، قابل توجه است: صریحا به کامپیوترها یا سیستم های اطلاعاتی اشاره ندارد. علاوه بر این، دارای یک موضع مسلما مثبت است، بدین معنا که، راه حل های جایگزین به کارکنان کمک می کند تا کارشان را به طور رضایت بخشی، انجام دهند(دیویسون و آیو، 2017)، یا این وجود، دیده می شود که راه حل های جایگزین از شیوه های استاندارد سازمان، فاصله دارد(آزاد و کینگ، 2012). در واقع، بین(2017) بیان می کند، گرچه راه حل های جایگزین منحط هستند، مدیران آن را به این دلیل ساده می پذیرند که در بهره وری سازمانی، نقش دارند. ضمنا، بیرپورت و همکاران(2019) بیان می کنند که برخی اواقت، راه حل جایگزین تنها روش برای انجام کارها هستند.