تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله ذهن آگاهی میانجی در رابطه بین مشغولیت در رسانه های اجتماعی و افسردگی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: ذهن آگاهی بعنوان یک میانجی در رابطه میان مشغولیت در رسانه های اجتماعی و افسردگی در جوانان
عنوان انگلیسی: Mindfulness as a mediator in the relationship between social media engagement and depression in young adults
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 6 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 19 (2 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2022 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 2.924 در سال 2020 شاخص H_index مجله : 167 در سال 2021
شاخص SJR مجله : 1.328 در سال 2020 شناسه ISSN مجله : 0191-8869
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2020 کد محصول : 12105
محتوای فایل : zip حجم فایل : 2.14Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی، مهندسی فناوری اطلاعات، روانشناسی بالینی، روانشناسی عمومی، اینترنت و شبکه های گسترده
مجله: شخصیت و تفاوت های فردی - Personality and Individual Differences
دانشگاه: دانشگاه مری واشنگتن، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی: مشغولیت به رسانه های اجتماعی، ذهن آگاهی، افسردگی، میانجیگری
کلمات کلیدی انگلیسی: Social media engagement - Mindfulness - Depression - Mediation
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: ندارد ☓
ضمیمه: ندارد ☓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
فرضیه: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.paid.2021.111284
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1- روش

1-1- شرکت کنندگان

1-2- سازوکارها و اندازه گیریها

1-3- ذهن آگاهی

1-4- مشغولیت به فضای مجازی

1-5- افسردگی

2- نتایج

3- بحث

4- محدودیتها و پژوهشهای آتی

بیانیه مشارکت نویسندگان

منابع

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Social media engagement has been inconsistently linked to depression and it is important to determine whether specific motivations for engagement are linked to depression and what the mechanisms may be. This study investigated five factors of mindfulness as potential mediators between behavioral, affective, and cognitive social media engagement and depression. Participants (between 17 and 24 years old) at a university or found through social media (Reddit, Facebook, and Instagram; N = 371) were given the Five Factor Mindfulness Questionnaire (FFMQ), the Social Media Engagement Scale for Adolescents (SMES-A), and the Patient Health Questionnaire (PHQ-8), which measured depression. The awareness facet of mindfulness significantly mediated the relationship between all three social media engagement subscales (behavioral, affective, and cognitive) and depression. Additionally, there was a significant mediation between the affective engagement subscale and depression by the nonjudge, nonreact, and describe facets of mindfulness. Our results suggest that mindfulness is an important mechanism of the relationship between social media engagement and depression. The implementation of mindfulness-based interventions (MBIs) may be useful to help teach how to engage in social media mindfully and positively.

There is widespread public concern that social media use is linked to negative psychological effects, particularly depression (Twenge, Joiner, Rogers, & Martin, 2017). However, the research presents a more complex picture. Some correlational research has directly linked social media use and depression, including research that has examined these patterns over time (Lin et al., 2016; Twenge et al., 2017). Furthermore, another study found that reduced social media use decreased depression, indicating a potential causal connection (Hunt, Marx, Lipson, & Young, 2018). However, a meta-analysis by Seabrook, Kern, and Rickard (2016) revealed mixed results on the association between social media use and depression. They found that the relationship between problematic social media use and depression varied and depended on the quality of social media interactions. Another recent study showed no relationship between screen time and adolescent well-being (Orben & Przybylski, 2019). Furthermore, Davila et al. (2012) found that the quality of social media interactions was associated with depression, rather than simply quantity of social media use. Therefore, how people spend their time on social media, their motivation and type of engagement, and their mindset while engaging with it may be more important than use alone. These are particularly important issues to examine today because social media use has increased dramatically during the past year due to the coronavirus pandemic (Singh, Dixit, & Joshi, 2020; Singh, Singh, Mahato, & Hambour, 2020).

نمونه متن ترجمه

چکیده

مشغولیت به رسانه های اجتماعی بطور ناسازگاری با افسردگی پیوند خورده است و بررسی وجود ارتباط بین محرکهای خاص مشغولیت با افسردگی، و چیستی مکانیسمهای احتمالی مورد اهمیت قرار دارد. این پژوهش پنج عامل ذهن آگاهی را بعنوان میانجی های بالقوه بین مشغولیت رفتاری، عاطفی و شناختی در رسانه های اجتماعی و افسردگی بررسی نمود. به شرکت کنندگان (بین 17 تا 24 ساله) که یا در دانشگاه و یا بوسیله رسانه های اجتماعی (ردیت، فیس بوک و اینستاگرام؛ 371 N=) یافت شدند، پرسشنامه پنج عاملی ذهن آگاهی (FFMQ)، مقیاس مشغولیت در رسانه های اجتماعی برای جوانان (SMES-A) و پرسشنامه سلامت بیمار (PHQ-8) که جهت اندازه گیری افسردگیست، داده شد. وجه آگاهی در ذهن آگاهی بطور معناداری رابطه میان هر سه مؤلفه مشغولیت به رسانه های اجتماعی (رفتاری، عاطفی و شناختی) را با افسردگی میانجیگری نمود. بعلاوه، وجوه عدم قضاوت، عدم واکنش و توصیف ذهن آگاهی، بطور معناداری مؤلفه مشغولیت عاطفی و افسردگی را میانجیگری کردند. نتایج ما نشان میدهند که ذهن آگاهی یک مکانیسم مهم در ارتباط بین مشغولیت در رسانه های اجتماعی و افسردگی است. بکارگیری درمانهای مبتنی بر ذهن آگاهی (MBIs) میتواند در کمک به آموزش چگونگی مشغولیت آگاهانه و مثبت در رسانه های اجتماعی سودمند باشد.

نگرانی عمومی و عمده ای مبنی بر پیوند بین استفاده از رسانه های اجتماعی و اثرات روانشناختی منفی، بویژه افسردگی، وجود دارد (Twenge، Joiner، Rojers و Martin، 2017). اگرچه، پژوهشها تصویر پیچیده تری را نشان میدهند. برخی مطالعات همبستگی، مستقیما استفاده از رسانه های اجتماعی را به افسردگی پیوند داده اند، که شامل مطالعاتی میشوند که این الگوها را طی زمان آزموده اند (Lin و همکاران، 2016؛ Twenge و همکاران، 2017). بعلاوه، پژوهش دیگری چنین دریافت که کاهش استفاده از رسانه های اجتماعی، افسردگی را کاهش داد، که نشان دهنده یک ارتباط علت و معلولی بالقوه است (Hunt، Marx، Lipson و Young، 2018). هرچند، یک متاآنالیز که توسط Seabrook، Kern، و Richard (2016) انجام شد، نشانگر نتایج درهمی در ارتباط بین استفاده از رسانه های اجتماعی و افسردگی بود. آنان دیافتند که رابطه بین استفاده مشکل ساز از رسانه های اجتماعی و افسردگی متنوع بوده و به کیفیت تعاملهای رسانه های اجتماعی بستگی داشت. یک مطالعه دیگر که اخیرا صورت گرفته نیز هیچ رابطه ای را بین زمان استفاده از رسانه های دیجیتال و سلامتی جوانان نشان نداد (Orben و Przybylski، 2019). بعلاوه، Davila و همکاران (2012) دریافتند که بجای صرفا مقدار استفاده از رسانه های اجتماعی، کیفیت تعاملهای رسانه های اجتماعی با افسردگی مرتبط بود. بنابراین، چگونگی سپری کردن زمان در رسانه های اجتماعی، انگیزه و محرک افراد و نوع مشغولیت آنان، و ذهنیت آنان هنگام مشغول شدن با آن میتواند از استفاده کردن به تنهایی، مهمتر باشد. اینها مسائل مشخصا مهمی هستند که امروزه باید آزموده شوند چراکه استفاده از رسانه های اجتماعی بعلت پاندمی ویروس کرونا بطور چشمگیری طی سال گذشته افزایش یافته است (Singh، Dixit و Joshi، 2020؛ Singh، Singh، Mahato و Hambour، 2020).

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)