ترجمه مقاله دستورالعمل های جدید برای سازه های ساحلی بتنی مسلح - نشریه اشپرینگر

ترجمه مقاله دستورالعمل های جدید برای سازه های ساحلی بتنی مسلح - نشریه اشپرینگر
قیمت خرید این محصول
۶۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
دستورالعمل های جدید برای سازه های ساحلی بتنی مسلح
عنوان انگلیسی
New directions for reinforced concrete coastal structures
صفحات مقاله فارسی
26
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
2021
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
اشپرینگر - Springer
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
شناسه ISSN مجله
2662-2521
کد محصول
11959
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله
سازه، سازه های دریایی
مجله
مجله حفاظت و تاب آوری زیرساخت ها - Journal of Infrastructure Preservation and Resilience
دانشگاه
اداره حمل و نقل فلوریدا- دفتر طراحی سازه های ایالتی، ایالات متحده
کلمات کلیدی
پل‌های بتنی، مقاوم به خوردگی، دوام، پلیمر تقویت شده با الیاف، FRP
کلمات کلیدی انگلیسی
Concrete bridges - Corrosion-resistant - Durability - Fiber-reinforced polymer - FRP
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1186/s43065-021-00015-4
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
چاره ناپذیری خوردگی در سازه‌های ساحلی ساخته شده با مصالح سنتی
تعیین میزان مسئولیت خوردگی پل‌ها و سازه‌های بزرگراه
پاسخ به یک چالش روزافزون
فن اوری مواد کم مصرف و ابزارهای جدید
پیامدهای شدید، نیازمند راه حل‌های متفاوتی است
نوع سازه و اجزاء که بیشترین بهره را از راه حل‌های FRPRC می‌برند
ترکیب
کاربردها
دیوارهای ساحلی
پی پل
روبناهای سطح پایین
نمونه‌های اعتبار سنجی
پل Ulenbergstrasse ، دوسلدورف، آلمان 1986 (GFRPPC)
پل شینمیا، ژاپن 1988 (CFCC-PC)
پل Beddington Trail ، کلگری، آلبرتا 1993 (CFCC و CFRP-PC)
اسکله بندرگاه هال، خلیج Fundy ، Nova Scotia 1999 (GFRP-RC)
پل McKinleyville ، ویرجینیای غربی، 1998 (GFRP-RC)
پل Val-Alain ، کبک 2004 (GFRP-RC)
پل نوآوری ، Coral Gables ، FL 2016 (GFRP-RC ، BFRPRC و CFRP-PC)
پل رودخانه هالز، Homosassa، FL 2019 (GFRP-RC & CFRPPC)
اسکله نوآوری ، Coral Gables ، FL 2019 (GFRP-RC & BFRPRC)
خیابان 23 NE بر روی آبراه Ibis ، شهر lighthouse point ، FL 2020 (GFRP-RC/PC & CFRP-PC)
US-41 به سوی شمال بر فراز نهر شمالی، osprey ، FL 2020 (GFRP-RC)
مقایسه هزینه‌ها برای راه حلهای FRP-RC
نتیجه گیری
اختصارات
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Within the last century, coastal structures for infrastructure applications have traditionally been constructed with timber, structural steel, and/or steel-reinforced/prestressed concrete. Given asset owners’ desires for increased service-life; reduced maintenance, repair and rehabilitation; liability; resilience; and sustainability, it has become clear that traditional construction materials cannot reliably meet these challenges without periodic and costly intervention. Fiber-Reinforced Polymer (FRP) composites have been successfully utilized for durable bridge applications for several decades, demonstrating their ability to provide reduced maintenance costs, extend service life, and significantly increase design durability. This paper explores a representative sample of these applications, related specifically to internal reinforcement for concrete structures in both passive (RC) and pre-tensioned (PC) applications, and contrasts them with the time-dependent effect and cost of corrosion in transportation infrastructure. Recent development of authoritative design guidelines within the US and international engineering communities is summarized and a examples of RC/PC verses FRP-RC/PC presented to show the sustainable (economic and environmental) advantage of composite structures in the coastal environment.

Introduction

Within the last century, coastal structures for infrastructure applications have traditionally been constructed with timber, structural steel, and/or steel-reinforced/prestressed concrete. Given public infrastructure owners’ desire for increased service-life [1–3]; reduced maintenance, repair and rehabilitation liability [4, 5]; resilience [6]; and sustainability [7], it has become self-evident that traditional construction materials cannot reliably meet all these challenges for long-life coastal structures without periodic and often costly intervention ([8, 9] pp. 1–2). This observation is reinforced by the expanding gap between Operation and Maintenance expenditures, verses Capital investment for public infrastructure [10].

Conclusion

Over more than 30 years of field applications in bridge structures, FRP reinforcement has proved to be a reliable and durable material, able to fulfill the owners’ demand for increased service-life, reduced maintenance costs, resilience, and sustainability. Considering that almost 300 bridges have been completed using FRP reinforcement and prestressing in the US and Canada, there is substantial validation available for the structural engineering community. Embracing this cost-effective solution would avoid much of the ever-present risk of corrosion and future preservation efforts that are currently needed for coastal bridges and similarly exposed infrastructure. Additional comparative studies on contemporary structures using both LCC and LCA are important for holistically identifying the optimal economic and environmental solutions for sustainable designs.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

در طی قرن گذشته، سازه‌های ساحلی برای کاربردهای زیرساختی به طور معمول با الوار، تیر فولادی و/یا بتن مسلح/پیش تنیده ساخته شده‌اند. با توجه به تمایل صاحبان سرمایه برای افزایش عمر مفید؛کاهش نگهداری، تعمیر و بازسازی؛ مسئولیت؛ تاب آوری؛ و پایداری، واضح است که مصالح ساختمانی سنتی بدون مداخلات ادواری و پرهزینه نمی‌توانند به طور قابل اطمینانی این چالش‌ها را رفع کنند. چندین دهه است که کامپوزیتهای پلیمری تقویت شده با الیاف (FRP) با موفقیت برای برنامه‌های مقاوم سازی پل مورد استفاده قرار می‌گیرند و توانایی آنها در کاهش هزینه‌های نگهداری، افزایش طول عمر و افزایش قابل توجه در ماندگاری طراحی به اثبات رسیده است. این مقاله یک نمونه معرف از این کاربردها را بخصوص در رابطه با تقویت داخلی سازه‌های بتنی در کاربردهای غیرفعال (RC) و پیش تنیده (PC) بررسی می‌کند و آنها را با تأثیر وابسته به زمان و هزینه خوردگی در زیرساخت‌های حمل و نقل مورد مقایسه قرار می‌دهد. توسعه اخیر دستورالعمل‌های معتبر طراحی در جوامع مهندسی ایالات متحده و بین المللی را بطور خلاصه بیان می‌کند و نمونه‌هایی از RC/PC را در مقابل FRP-RC/PC برای نشان دادن مزیت پایدار (اقتصادی و زیست محیطی) سازه‌های مرکب در محیط ساحلی ارائه می‌دهد.

مقدمه

در طی قرن گذشته، سازه‌های ساحلی برای کاربردهای زیرساختی به طور معمول با الوار، تیر فولادی و/یا بتن مسلح/پیش تنیده ساخته شده‌اند. با توجه به تمایل صاحبان سرمایه برای افزایش عمر مفید(1-3)؛کاهش نگهداری، تعمیر و بازسازی؛ مسئولیت (4،5)؛ تاب آوری (6)؛ و پایداری (7)، مشخص شده است که مصالح ساختمانی سنتی بدون مداخلات ادواری و پرهزینه نمی‌توانند به طور قابل اطمینانی این چالش‌ها را رفع کنند ((8،9) صص1-2). این مشاهده با افزایش شکاف بین هزینه‌های عملیاتی و نگهداری در مقابل سرمایه گذاریهای ثابت برای زیرساخت‌های عمومی تقویت شده است (10).

نتیجه گیری

آرماتور FRP با بیش از 30 سال کاربرد میدانی در سازه‌های پل، به عنوان یک ماده قابل اعتماد و با دوام ثابت شده است که می‌تواند تقاضای مالکان را برای افزایش عمر مفید، کاهش هزینه‌های نگهدار ، تاب پذیری و پایداری برآورده سازد. با توجه به اینکه تقریباً 300 پل با استفاده از آرماتور FRP و پیش تنیدگی در ایالات متحده و کانادا اجرا شده است، جامعه مهندسی راه و ساختمان اعتبار قابل توجهی را به دست آورده است. استفاده از این راه حل مقرون به صرفه از بسیاری از خطرات همیشگی خوردگی و تلاشهای حفاظتی در آینده که در حال حاضر برای پل‌های ساحلی و به همین ترتیب زیرساخت‌های روباز مورد نیاز است، جلوگیری می‌کند. انجام مطالعات مقایسه‌ای بیشتر بر روی ساختارهای معاصر با استفاده از LCC و LCA برای شناسایی جامع راه حل‌های بهینه اقتصادی و زیست محیطی برای طرح های پایدار حائز اهمیت است.


بدون دیدگاه