تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله چگونگی استفاده از قیمت ها برای ترویج عدالت، بهره وری و پایداری – نشریه الزویر

عنوان فارسی: آب یک کالای اقتصادی است: چگونگی استفاده از قیمت ها برای ترویج عدالت، بهره وری و پایداری
عنوان انگلیسی: Water is an economic good: How to use prices to promote equity, efficiency, and sustainability
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 17 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 26
سال انتشار : 2002 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 7944 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 877.35Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی آب، کشاورزی و علوم اقتصادی
گرایش های مرتبط با این مقاله: اقتصاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
مجله: سیاست آب - Water Policy
دانشگاه: مهندسی محیط زیست، بخش مهندسی و علوم کاربردی، دانشگاه هاروارد، ایالات متحده آمریکا
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه نشده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

مقدمه

اثرات سیاست های قیمت گذاری

قیمت گذاری هزینه کامل آب

سیاست های قیمت گذاری در کشورهای OECD

سیاست های قیمت گذاری در کشورهای عضو بانک توسعه آسیا

قیمت آب

اهدافی که باید در هنگام تعیین تعرفه آب تحقق یابند.

عناصر تعرفه

سیستم تعرفه دو قسمتی

افزایش ساختار تعرفه بلوک

نیاز به قیمت گذاری کامل هزینه ها

استفاده از تکنولوژی در آب

یارانه ها

نیاز به قیمت گذاری جامع منابع آب

هزینه های استخراج آبهای زیرزمینی

هزینه های فاضلاب و شبکه جمع آوری فاضلاب

توزیع عادلانه ی بیشتر آب با افزایش میزان آب

"ضعیف" قادر به پرداخت بیشتری است.

استفاده ی پایدار از آب با افزایش نرخ آب

نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

1. Introduction

In 1992 the Dublin Water Principles claimed ‘‘water as an economic good’’ for the first time in a UN setting. But water has been recognized as an economic good for many centuries before 1992. Throughout Europe and the early United States private water supply companies thrived in a wide variety ofsettings. The ‘‘sanitary revolution’’ ofthe 19th century saw the demand for public ownership and management ofmost ofthese companies in the name ofpublic health. This, of course, did not obviate the need for water to be treated as an economic good, but a heavy emphasis on the public-good nature ofwater and its disposal led to the development ofheavily subsidized public systems. With the exception ofFrance, this was the path followed in most countries around the world. In the late 1980s, however, the World Bank and other multilateral and bilateral institutions discovered the virtues of‘‘privatization’’ in the provision ofpublic services and with privatization all of the attendant problems of setting tariffs and prices. There are many different ways to promote equity, efficiency and sustainability in the water sector and water pricing is probably the simplest conceptually, but maybe the most difficult to implement politically. For example, the typical command and control approach taken in most countries with respect to water management leads to large government involvement because ofits needs for detailed hands-on monitoring and measurement. Using price policies, however, still requires significant government intervention to ensure that equity and public goods issues are adequately covered. This paper focuses on the role of prices in the water sector and how they can be used to promote equity, efficiency, and sustainability.

نمونه متن ترجمه

1- مقدمه

در سال 1992 اصول آب دوبلین برای نخستین بار در یک محیط سازمان ملل ادعا کرد که آب یک کالای اقتصادی است. اما برای قرن ها قبل از سال 1992 آب به عنوان یک کالای اقتصادی شناخته می شد. در سراسر اروپا و ایالات متحده، شرکت های تامین آب خصوصی در طیف گسترده ای از مجموعه ها رونق یافتند. "انقلاب بهداشتی '' رخ داده در قرن 19 درخواست مالکیت عمومی و مدیریت بسیاری از این شرکت ها به نام سلامت عمومی افزایش یافت. البته این اتفاق نیز رفع کننده نیاز به آب به عنوان یک کالای اقتصادی نیست اما تاکیدی بر ماهیت خوب آب بوده و دفع آن منجر به توسعه سیستم های عمومی یارانه پرداخت می شود. به غیر از فرانسه، این مسیری است که بسیاری از کشورهای سراسر جهان آن را دنبال می کنند. با این حال در اواخر 1980s بانک جهانی و سایر نهادهای چند جانبه و دوجانبه به مزیت '' خصوصی سازی '' در ارائه خدمات عمومی و خصوصی سازی تمام مشکلات مربوط به تنظیم و تعیین تعرفه ها و قیمت ها پی بردند.

روش های مختلفی برای ترویج حقوق صاحبان، بازده و پایداری در بخش آب وجود دارد و احتمالا قیمت گذاری آب ساده ترین مفهوم و در عین حال شاید دشوار ترین پیاده سازی های سیاسی باشد. به عنوان مثال، رویکرد فرماندهی و کنترل معمولی که در بسیاری از کشورها با توجه به مدیریت آب در پیش گرفته شده است منجر به دخالت دولت های بزرگ می شود و این به دلیل نیازهای این دول برای تسلط بر نظارت و اندازه گیری دقیق است. با این حال، استفاده از سیاست های قیمت هنوز هم به دخالت دولت وابسته است تا این اطمینان حاصل شود که حقوق صاحبان و کالاهای عمومی مسائل حفظ می شود. در این مقاله در مورد نقش قیمت در بخش آب بحث هایی شده است و اینکه چگونه از این امر می توان برای ارتقا حقوق صاحبان، بازده، و پایداری استفاده نمود.