تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله ارزیابی برخوردهای ترافیکی مربوط به حرکات خارج از لاین موتور سیکلت ها در شرایط ترافیک سنگین – نشریه الزویر

عنوان فارسی: ارزیابی برخوردهای ترافیکی مربوط به حرکات خارج از لاین موتور سیکلت ها در شرایط ترافیک سنگین
عنوان انگلیسی: Traffic conflict assessment for non-lane-based movements of motorcycles under congested conditions
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 25
سال انتشار : 2014 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : F571 رفرنس : دارد ✓
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.59Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله: مهندسی راه و ترابری، برنامه ریزی حمل و نقل
مجله: تحقیق IATSS
دانشگاه: گروه مهندسی عمران و محیط زیست، موسسه فناوری توکیو، ژاپن
کلمات کلیدی: موتورسیکلت، حرکت خارج از لاین، برخورد های ترافیکی، شبیه سازی
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓
کیفیت ترجمه این مقاله در سطح متوسط می باشد.
فهرست مطالب

چکیده

1 . مقدمه

2 . توسعه مدل

1 .2 مفهوم فضای امن برای طراحی و ارایه حرکات خارج از لاین موتورسیکلت

2. 2 پارامتر های مربوط به کاهش و افزایش سرعت

3 .2 شرایط مربوط به انتخاب تاثیر گذار ترین وسیله برای افزایش سرعت

1 .3. 2 زاویه دنبال کردنØ0

2 .3. 2دنبال کردن عرض مسیر RW 0

3 . درجه بندی مدل

1 .3 جمع آوری داده

2 .3 درجه بندی پارامتر

4 . یافته های شبیه سازی ارزیابی برخورد های ترافیکی

1 .4 شبیه ساز

1 .1 .4 طرح کلی

2 .1. 4 شبکه

3 .1 .4 تولید وسیله نقلیه

4 .1 .4 خصوصیات مدل

2 .4 بازبینی و تحقیق

1 .2 .4تعقیب انحرافی

2 .2 . 4حرکت انحرافی

3 .2 .4نمودار های اصلی

3 .4تاثیرات تراکم جریان بر برخورد های ترافیکی

1 .3 .4 موقعیت های مناقشه در بخش خیابانی

2 .3. 4شاخص برخورد: میزان کاهش سرعت

3 .3 .4 تاثیرات تراکم جریان روی برخورد های ترافیکی

4 . 3. 4رابطه بین تراکم جریان و انواع برخورد های ترافیکی

5. نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Traffic conflict under congested conditions is one of the main safety issues of motorcycle traffic in developing countries. Unlike cars, motorcycles often display non-lane-based movements such as swerving or oblique following of a lead vehicle when traffic becomes congested. Very few studies have quantitatively evaluated the effects of such non-lane-based movements on traffic conflict. Therefore, in this study we aim to develop an integrated model to assess the traffic conflict of motorcycles under congested conditions. The proposed model includes a concept of safety space to describe the non-lane-based movements unique to motorcycles, new features developed for traffic conflict assessment such as parameters of acceleration and deceleration, and the conditions for choosing a lead vehicle. Calibration data were extracted from video clips taken at two road segments in Ho Chi Minh City. A simulation based on the model was developed to verify the dynamic non-lane-based movements of motorcycles. Subsequently, the assessment of traffic conflict was validated by calculating the probability of sudden braking at each time interval according to the change in the density of motorcycle flow. Our findings underscore the fact that higher flow density may lead to conflicts associated with a greater probability of sudden breaking. Three types of motorcycle traffic conflicts were confirmed, and the proportions of each type were calculated and discussed.

نمونه متن ترجمه

چکیده

برخورد های ترافیکی در شرایط ترافیک سنگین یکی از موضوعات اصلی ایمنی ترافیک موتور سیکلت در کشور های توسعه یافته است. موتور سیکلت ها بر خلاف اتومبیل ها، حرکات خارج از لاین نظیر انحراف از دنبال کردن وسیله نقلیه جلویی در زمانی که ترافیک فشرده و سنگین می شود، از خود نشان می دهند. بنابراین در این مقاله مدل یکپارچه ای جهت ارزیابی برخورد های ترافیکی موتورسیکلت ها تحت شرایط ترافیک سنگین ارائه می شود. مدل مطرح شده شامل مفهوم فضای امن برای تشریح حرکات خارج از لاین مخصوص موتورسیکلت ها، ویژگی های جدید ارائه شده برای ارزیابی برخورد های ترافیکی نظیر پارامتر های افزایش و کاهش سرعت و شرایط انتخاب وسیله نقلیه جلو می شود. داده های درجه بندی از ویدئو کلیپ های گرفته شده در دو بخش خیابان در شهر Ho Chi Minhاستخراج شده اند. شبیه سازی ای بر اساس این مدل جهت رسیدگی و تایید حرکات خارج از لاین دینامیک موتور سیکلت ها ارایه شده است. سپس ارزیابی برخورد های ترافیکی با محاسبه احتمال ترمز ناگهانی در هر فضای زمانی طبق تغییر تراکم جریان موتورسیکلت تایید می شود. یافته های ما بر این حقیقت تاکید دارند که تراکم جریان بالا منجر به برخورد های مرتبط با احتمال بیشتر ترمز ناگهانی می شود. سه نوع برخورد های ترافیکی موتور سیکلت تایید شده و قضیه های هر نوع محاسبه و تشریح شده اند.