ترجمه مقاله اپلیکیشن های تاکسی، مقررات و بازار سفرهای تاکسی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله اپلیکیشن های تاکسی، مقررات و بازار سفرهای تاکسی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۷,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
اپلیکیشن های تاکسی، مقررات و بازار سفرهای تاکسی
عنوان انگلیسی
Taxi apps, regulation, and the market for taxi journeys
صفحات مقاله فارسی
26
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2016
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
4.434 در سال 2019
شاخص H_index مجله
110 در سال 2020
شاخص SJR مجله
2.036 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
0965-8564
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2019
کد محصول
10582
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی فناوری اطلاعات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مخابرات سیار، طراحی و تولید نرم افزار
مجله
بخش تحقیقات حمل و نقل - Transportation Research Part A
دانشگاه
موسسه منابع، محیط زیست و پایداری، دانشگاه بریتیش کلمبیا، کانادا
کلمات کلیدی
تاکسی، اپلیکیشن ها، مقررات، uber (سرویس درخواست تاکسی)، اعتبار، بازار کوچک
کلمات کلیدی انگلیسی
Taxi - Apps - Regulations - Uber - Credence - Thin market
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.tra.2016.03.009
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. قوانین بازار تاکسی: تاریخچه و شکل های فعلی
3. اصول ماورای قوانین تاکسی
3.1. مسئله اعتبار کالا
3.2. مسئله دسترسی باز
3.3. مسئله بازار کوچک
4. تاثیر اپلیکیشن های تاکسی: چگونه Uber بازار را تغییر می دهد؟
5. مشکلات
6. نتایج
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

This paper attempts to provide a starting point for discussion on how smartphone-based taxi applications (‘apps’) have changed the market for taxi journeys and the resulting implications for taxi market regulation. The paper focuses on the taxi apps and their impact on taxi markets. It provides a brief history of taxi regulation before outlining the underlying economic rationales of its current form in many parts of the world, characterised as the “QQE” framework (quantity, quality and economic controls on operators). It argues that current regulation assumes that taxi markets are subject to three sets of problems that require correction by regulatory intervention, namely: those associated with credence goods, problems related to open access and those resulting from transactions occurring in a thin market. It is then proposed that taxi apps solve both the credence good and thin market problems whilst largely mitigating the problems associated with open access. The paper then presents some potential problems for taxi apps, namely the potential for instability on supply and demand sides, collusion and monopoly. It also discusses concerns about driver background checks and safety. The paper concludes by arguing that instead of restricting the growth of the taxi market, regulators should focus on reducing the likelihood of monopoly and collusion in a taxi market led by apps.

1. Introduction

By early 2013, 61% of cellphone subscribers in the US were using smartphones (Nielsen, 2013). Similar trends of rapid growth are apparent worldwide (IDS, 2014). The growth of the global smartphone market has been accompanied by an increasingly diverse and sophisticated market for smartphone applications (henceforth ‘‘apps”): pieces of software that are downloaded onto personal devices for free or for a small charge in order to perform a specific niche task, typically related to entertainment, communication, mapping or locating services and retailers. There are a number of transport apps which aim to connect smartphone users seeking a ride with users in the locality who are prepared to provide one. The supplier can operate in a similar manner to a taxi: using the app to locate passengers, drive them to their destinations and charge them according to a fare structure based on the time and distance of the trip (as measured by the app) set by the app provider. Similarly, the passenger can use the app like a taxi service in order to request a ride. The app sends the request to the nearest available driver who then either accepts or declines the trip. In recent years, taxi apps have become well established: Uber, the market leader, reports 1.1 m ride requests per week generated by its 3.8 m users (Tiku, 2013). As of December 2014, it was operating in 230 cities across fifty countries (Uber, 2014a). Competitor, Lyft operates in thirty US states (Lyft, 2014) and Hailo is present in a dozen major cities across Europe, the US and Asia (Hailo, 2014). In China, Didi Dache and Kuaidi Dachecombined have 150 m users (Russell, 2015); Ola Cabs and TaxiForSure are major aggregators present in multiple Indian cities (Shrivastava, 2015).

6. Conclusions

The major rationales for regulation of taxi markets are: the need to mitigate problems associated with ‘‘credence goods”; to correct issues arising from open access; and to ensure returns for suppliers operating in a thin market. These rationales result in the regulation of taxi numbers, fares and service standards, a regulatory framework that has been in place since the early 1930s. Taxi apps have brought about a significant change in the market, which has implications for the existing regulatory framework. The thickening of the market for taxi trips mitigates the need for quantity restrictions. Sparse and geographically spread demand can be met with supply at the appropriate price. Post-trip feedback, in high volumes, helps to maintain service standards across a range of levels, removing the need for regular external checks. The serious crime problem appears to be an issue for the industry as a whole and not merely restricted to taxi apps, though more empirical work is needed on the issue. The high volumes of trips in a thick market of individual operators without fare controls would keep price volatility low. If these trip volumes are catered for by apps which are in competition, then strict price controls may not be necessary.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مقاله شروعی برای بحث در مورد این موضوع است که چگونه اپلیکیشن های تاکسی مبتنی بر تلفن هموشمند، بازار سفرهای تاکسی را تغییر دادند، ضمن اینکه مفاهیم مقررات بازار تاکسی را نیز ارائه می دهد. مقاله روی کاربرد
اپلیکیشن های تاکسی و تاثیر آنها در بازارهای تاکسی، تمرکز دارد. به علاوه، قبل از طرح و توضیح اصول اقتصادی مربوط به مقررات تاکسی که به عنوان چهارچوب QQE (کمیت، کیفیت و کنترل های اقتصادی روی رانندگان)شناخته می شود، تاریخچه ی مختصری از مقررات تاکسی بیان خواهد شد. در این مقاله با در نظر گرفتن مقررات فعلی، فرض می شود که بازارهای تاکسی با سه دسته از مشکلات روبه رو هستند که باید با استفاده از مقررات حل گردند. این مشکلات عبارتند از: اعتبار اجناس، مشکلات مربوط به دسترسی باز و نتایج این مشکلات در تعاملاتی که در یک بازارکوچک رخ می دهد. سپس پیشنهاد داده شد که با استفاده از اپلیکیشن های تاکسی، مسائل مربوط به اعتبار کالا و بازار کوچک حل شود که در خلال آن مسائل مربوط به دسترسی باز نیز تا حد زیادی رفع خواهد شد. در ادامه، مقاله به برخی مشکلات بالقوه ی اپلیکیشن های تاکسی که عمدتا شامل بی ثباتی در عرضه و تقاضا، توافقات و انحصارات است، می پردازد. به علاوه در مورد نگرانی هایی در رابطه با پیش زمینه ی کنترل ها و امنیت بحث می شود. در پایان مقاله اینطور نتیجه گیری می شود که به جای جلوگیری از رشد بازار تاکسی باید روی ایجاد مقرراتی برای کاهش احتمال توافق و انحصار در بازار تاکسی به وسیله ی استفاده از اپلیکیشن ها تمرکز کرد.
1.مقدمه
تا اوایل سال 2013 ، 61درصد از مشترکان تلفن سلولی در آمریکا از تلفن های هوشمند استفاده می کردند. گرایش های مشابه ایی در استفاده از این تلفن ها به سرعت در کل جهان ایجاد شد. رشد بازارجهانی تلفن هوشمند با افزایش شدید و غیر طبیعی بازار اپلیکیشن های هوشمند همراه شد، زیرا نرم افزارهایی که خدمات تعیین موقعیت و نقشه خوانی را ارائه می دهند، به راحتی در وسایل شخصی دانلود شده و رایگان یا با هزینه ی کم هستند. شماری از اپلیکیشن های حمل و نقل وجود دارند که باعث می شوند کاربران تلفن های هوشمند از طریق جست وجو به موقعیت کاربران دیگر پی برده و بنابراین آن ها را به هم متصل می کنند. رانندگان تاکسی می توانند از این اپلیکیشن ها برای تشخیص موقعیت مسافران، رساندن آن ها به مقصد و دریافت کرایه، مطابق با زمان و مسافت سفر که به وسیله ی این اپلیکیشن ها تنظیم می شود، استفاده کنند. به طور مشابه، مسافران هم می توانند اپلیکیشن های مشابهی داشته باشند تا از طریق آن بتوانند یک راننده درخواست کنند. به این صورت که اپلیکیشن یک درخواست به نزدیکترین راننده ی دردسترس می فرستد و راننده می تواند این درخواست را رد کند یا بپذیرد. در سال های اخیر اپلیکیشن های تاکسی خوبی مثل uber و راهنمای بازار ایجاد شده اند که به وسیله ی آن ها 1.1 میلیون درخواست برای راننده در هر هفته توسط ی 8/3 میلیون کاربر ثبت می شود. برای مثال، در دسامبر 2014 ، در 230 شهر از 50 کشور دنیا از این اپلیکیشن ها استفاده شد. در سی ایالت آمریکا و هایلو و 24 شهر از شهرهای بزرگ اروپا ، آمریکا و آسیا از اپلیکیشن Lyft استفاده می شود. در چین، اپلیکیشن های Didi Dache و Kuaidi Dache ، 150 میلیون کاربر را به هم مرتبط می کند. ola cabs و taxiforsure هم بزرگترین اپلیکیشن های موجود در شهرهای متعدد هندوستان هستند.

6.نتایج
اصول اساسی مقررات بازارهای تاکسی عبارتند از: نیاز به کاهش مشکلات مربوط به اعتبار کالا تا تصحیح مشکلات ناشی از دسترسی باز و اعطای تضمین برای تامین کنندگان فعال در بازار کوچک. این اصول که از مقررات مربوط به تعداد تاکسی ها ، میزان کرایه ها و استانداردهای خدمات نتیجه می شوند، یک چهارچوب قانونی از اوایل سال 1930 الیجاد کرده است. اپلیکیشن های تاکسی تغییر چشمگیری در بازار تاکسی ایجاد کردند که مشتمل بر مفاهیمی از چهارچوب قانونی موجود است. بزرگی یک بازار برای سفرهای تاکسی، نیاز به محدودیت های کمّی را کاهش می دهد. تقاضای پراکنده و گسترده در مناطق جغرافیایی می تواند با عرضه در یک قیمت مناسب منطبق شود. بازخورد، پس از سفر در حجم بالایی به حفظ استانداردهای خدمت در یک محدوده از سطوح کمک می کند و نیاز به بررسی های خارجی منظم را حذف میکند . مشکل جرایم جدی در همه و نه فقط محدود به اپلیکیشن های تاکسی به شکل یک معضل در صنعت وجود دارد و باید اگرچه کار تجربی بیشتری در این زمینه انجام داد. حجم بالای سفرها در یک بازار بزرگ از اپراتورهای فردی بدون کنترل های کرایه ممکن است نوسانات قیمت را در سطح پایینی حفظ کند. اگر این حجم از سفرها به وسیله ی اپلیکیشن هایی که در رقابت هستند، ایجاد شود پس کنترل های قیمت سخت ممکن است نیاز نباشد.


بدون دیدگاه