ترجمه مقاله اهداف آموزشی اخلاقی و شهروندی در آموزش ارزش ها - نشریه الزویر

ترجمه مقاله اهداف آموزشی اخلاقی و شهروندی در آموزش ارزش ها - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
اهداف آموزشی اخلاقی و شهروندی در آموزش ارزش ها: یک مطالعه‌ میان - فرهنگی از اولویت های معلمان دانشجوی ترکیه ای و سوئدی
عنوان انگلیسی
Moral and citizenship educational goals in values education: A crosscultural study of Swedish and Turkish student teachers' preferences
صفحات مقاله فارسی
35
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
5615
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
علوم تربیتی
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت آموزشی
مجله
تعلیم و آموزش معلم - Teaching and Teacher Education
دانشگاه
دانشگاه لینشوپینگ، گروه علوم رفتاری و یادگیری، سوئد
کلمات کلیدی
آموزش ارزش‌ها، آموزش اخلاقی، آموزش شهروندی، اخلاق، مفروضات هنجار، معلمان دانشجو
فهرست مطالب
نکات برجسته
چکیده
۱ پیشگفتار
۲ هدف و فرضیه‌ها
۳ آموزش ارزش‌ها در سوعد و ترکیه
۴ اخلاق در آموزش ارزش‌ها
۵ شهروندی در آموزش ارزش‌ها
۶ روش
۶.۱. شرکت‌کنندگان
۶.۲. رسوم و معیارها
۶.۲.۱. مقیاس هدف آموزشی اخلاقی
۶.۲.۲. مقیاس هدف آموزشی شهروندی
۶.۳. محاسبه‌ی اندازه‌ی تاثیر
۷ نتایج
۷.۱. میان-همبستگی‌ها
۷.۲. رتبه‌بندی‌های در محدوده‌ی گروه اهداف آموزشی اخلاقی و شهروندی
۷.۳. تفاوت‌های جنسیتی و میان‌فرهنگی
۸ بحث
۸.۱. محدودیت‌ها
۸.۲. نتایج و مفاهیم
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
1. Introduction

Values education can be defined as the aspect of educational practice in which moral or political values e as well as norms, dispositions, and skills grounded in those values e are mediated to or learned by students (Aspin, 2000; Jones, 2009; Lovat, Toomey, & Clement, 2010; Stephenson, Ling, Burman, & Cooper, 1998; Taylor, 1994, 2000; Thornberg, 2008). In this study, we use the term values education in line with Taylor (1994, 2006) as an overarching concept that includes concepts such as moral education, character education, ethics education, civic education, and citizenship education. As shown in a survey of 26 European countries (Taylor, 1994), the scope of values education is often extensive and includes a number of themes, many of which overlap and are closely related to the historical and ideological evolution of the respective countries. Examples of identified themes include moral, religious, civic, democratic, national, personal, and social goals and issues. Overall, values education consists of two more-or-less integrated educational goals that influence: (a) students' moral development into informed, committed, active, responsible and reflective moral agents; and (b) students' civic socialization into informed, committed, active, responsible and reflective citizens (Halstead & Pike, 2006; Orlenius & Bigsten, 2006). The former goal usually falls under the domain of moral education; it is associated with moral philosophy (particularly normative ethics) and the psychological field of moral development. The later goal usually falls under the domain of citizenship education and is associated with political science, sociology, political philosophy, and the field of socialization.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
۱ پیشگفتار
آموزش ارزش‌ها را می‌توان به صورت جنبه‌ی عملی آموزشی که در آن ارزش‌های اخلاقی و سیاسی –و همچنین هنجارها، تمایلات و مهارت‌های زمینه‌چینی شده در این ارزشها- توسط داشنجویان، واسطه‌گری شده و آموخته می‌شوند. در این مطالعه، ما از اصطلاح آموزش ارزش‌ها در راستای تیلور (۱۹۹۴، ۲۰۰۶) به عنوان یک مفهوم فراگیر استفاده می‌کنیم که شامل مفاهیمی از قبیل آموزش اخلاقی، آموزش شخصیت، آموزش اخلاق، آموزش مدنی، و آموزش شهروندی است. همانطور که در بررسی ۲۶ کشور اروپایی نشان داده شده است ، حیطه‌ی آموزش ارزش‌ها اغلب گسترده است و شامل تعدادی از موضوعات است که بسیاری از آن‌ها در ارتباط نزدیک با تکامل تاریخی و اخلاقی کشورهای مربوطه هستند. نمونه‌هایی از موضوعات شناسایی شده شامل مساعل و اهداف اخلاقی، مذهبی، مدنی، آزادی‌خواهانه، ملی، شخصی و اجتماعی هستند. به طور کلی، آموزش ارزش‌ها متشکل از دو هدف آموزشی کمتر-یا-بیشتر ادغام شده‌ است که بر عوامل زیر تاثیر می‌گذارد: (آ) توسعه‌ی اخلاقی دانشجویان (دانش‌آموزان) به نمایندگان اخلاقی آگاه، متعهد، فعال، مسعولیت‌پذیر و بازتابی؛ و (ب) اجتماعی شدن مدنی دانشجویان در قالب نمایندگان آگاه، متعهد، فعال، مسعولیت‌پذیر و بازتابی. هدف اول معمولا در دامنه‌ی آموزش اخلاقی قرار می‌گیرد؛ آن همراه با فلسفه‌ی اخلاقی (علی‌الخصوص اخلاق هنجار) و زمینه‌ی روانشناسی توسعه‌ی اخلاقی است. هدف دوم معمولا در دامنه‌ی آموزش شهروندی قرار می‌گیرد و همراه با علوم سیاسی، جامعه‌شناسی، و زمینه‌ی اجتماعی شدن است.

بدون دیدگاه