ترجمه مقاله رسانه های بریتانیا و مدیریت رسانه در جریان حمله به عراق در سال۲۰۰۳ – نشریه Sage

عنوان فارسی: | رسانه های بریتانیا و مدیریت رسانه در جریان حمله به عراق در سال۲۰۰۳ |
عنوان انگلیسی: | U.K. Media and Media Management During the 2003 Invasion of Iraq |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 11 |
سال انتشار : 2009 | نشریه : سیج - Sage |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 222 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 322.49Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: علوم ارتباطات اجتماعی |
گرایش های مرتبط با این مقاله: روابط عمومی |
دانشگاه: دانشگاه منچستر، انگلستان |
کلمات کلیدی: رسانه، مطبوعات، مدیریت رسانه، جنگ عراق، روابط رسانه - دولت |
چکیده
مقدمه
رسانه، جنگ، و حمله سال 2003 به عراق: بحث ها و مجادلات
* ائتلاف و رویه های مدیریت رسانه
گزارش جنگ: مطبوعات بریتانیا
* یافته های اصلی
Media’s role in wartime has long been the subject of controversy, marked by claims that media promote, or indeed constrain, military action, and over the impact of patriotism and new technologies on wartime levels of media autonomy. Based on a detailed examination of U.K. press and television coverage of the 2003 invasion of Iraq and of the U.S./U.K. coalition's media briefings, this report summarizes initial findings concerning media management and press content. We show that the coalition consistently promoted the humanitarian case for war, humanitarian operations and `slow but sure' military progress, while U.K. press coverage largely reflected this focus upon military progress, accepting and even promoting the broader humanitarian rationale for war. Nevertheless, we uncovered a degree of media criticism that emerged in response to events outside the coalition's control, such as civilian and military casualties. We also direct readers to further outputs from the project analyzing various aspects of British media coverage of the invasion in greater detail.
چکیده
مدت هاست که در مورد نقش رسانه در زمان جنگ بحث می شود، بحث بر سر آن است که آیا رسانه ها اقدامات نظامی را محدود می کنند یا اینکه به خاطرعرق وطن پرستی خود نظامیگری را تشویق می کنند. در این مطالعه جزئیات مربوط به پوشش تلویزیونی ومطبوعاتی انگلستان و نیز رسانه های ائتلاف امریکا/ انگلستان در جریان حمله به عراق بحث بررسی شده است و این گزارش هم یافته های اصلی مربوط به مدیریت محتوای رسانه ها و مطبوعات را به صورت خلاصه تشریح می کند. ما نشان داده ایم که ائتلاف مدام به جنگ پوشش انسان دوستانه داده و بر اعمال نوع دوستانه و پیشرفت نظامی "کند ولی قطعی" تاکید دارند. رسانه های انگلیسی نه تنها تا حد زیادی از پیشرفت نظامی چنین تصویری ارائه می کنند بلکه پذیرفته اند که این جنگ منطق دوستانه دارد. با این حال به درجه ای از انتقاد رسانه ای هم بر می خوریم. این رسانه ها خارج از کنترل ائتلاف بوده اند و در قبال میزان کشته ها و تلفات جنگ از خود عکس العمل نشان داده اند. ما خوانندگان را به داده هایی بیشتری که در طول این تحقیق در مورد ابعاد مختلف پوشش رسانه ای از حمله به دست آمده ارجاع می دهیم.