ترجمه مقاله قیمت گذاری دینامیکی در بازار بنزین اسپانیا - نشریه الزویر

ترجمه مقاله قیمت گذاری دینامیکی در بازار بنزین اسپانیا - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۳,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
قیمت گذاری دینامیکی در بازار بنزین اسپانیا: تعادل تبانی تلویحی
عنوان انگلیسی
Dynamic pricing in the spanish gasoline market: A tacit collusion equilibrium
صفحات مقاله فارسی
17
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2010
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
8043
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه نشده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
علوم اقتصادی
گرایش های مرتبط با این مقاله
اقتثاد نفت و گاز و اقتصاد انرژی
مجله
سیاست انرژی - Energy Policy
دانشگاه
دانشگاه بارسلونا، بخش سیاست اقتصادی، موسسه تحقیقات اقتصاد کاربردی IREA، اسپانیا
کلمات کلیدی
بازار بنزین، تبانی، بازی‌های دینامیکی
فهرست مطالب
چکیده
1) مقدمه
2) مدل دینامیکی قیمت‌گذاری
3) داده‌ها
4) مدل تجربی
5) نتایج
۶) نتیجه‌گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

During the last twenty years, the Spanish petrol market has undergone an intensive restructuration process; it has changed from being a state-owned monopoly to total liberalization and privatization. This liberalization process was accompanied by measures that facilitated the creation of a ‘‘national champion,’’ the Repsol Group, which is a huge, vertically integrated company with a high market share in all the industry’s segments. Using a dynamic model, this paper analyses whether the prices established by companies in the Spanish gasoline market, after the restructuration process, fits with a tacit collusion equilibrium. The empirical results show that a strategic behaviour of companies occurs and is compatible with a tacit collusion price strategy. So, the restructuration process does not seem to have introduced effective competition into the Spanish gasoline market.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
طی ۲۰ سال گذشته، بازار نفت اسپانیا فرآیند بازسازی شدیدی را تجربه کرد؛ این بازار از مالکیت انحصاری دولت به آزاد‌سازی و خصوصی‌سازی کلی تغییر یافت. این فرآیند آزادسازی با تدابیری همراه بود که به خلق ‘‘national champion’’ ، گروه رسپول، کمک کرد؛ شرکتی غول‌پیکر و با یکپارچگی عمودی که سهم بازاری زیادی در کل حوزه‌های صنعت دارد. این مقاله با استفاده از مدلی دینامیکی به واکاوی این موضوع می‌پردازد که آیا قیمت‌هایی که شرکت‌ها در بازار بنزین اسپانیا پس از فرآیند بازسازی مشخص می‌کنند با تعادل تبانی تلویحی تطابق دارد یا خیر؟ نتایج تجربی نشان می‌دهند که رفتار استراتژیک شرکت‌ها به وقوع پیوسته و با استراتژی قیمت تبانی تلویحی مطابقت دارد. از این رو، بنظر نمی‌رسد این فرآیند رقابت موثری را وارد بازار بنزین اسپانیا کند.

بدون دیدگاه