ترجمه مقاله درک تاثیر رنگ علامت تجاری بر تصویر برند – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | درک تاثیر رنگ برند (علامت تجاری) بر تصویر برند: یک رویکرد تفکیک ترجیح |
عنوان انگلیسی: | Understanding the impact of brand colour on brand image: A preference disaggregation approach |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 24 |
سال انتشار : 2015 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 6602 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.89Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت بازرگانی، بازاریابی، مدیریت کسب و کار و مدیریت استراتژیک |
مجله: اسناد تشخیص الگو - Pattern Recognition Letters |
دانشگاه: گروه کنترل اتوماتیک، اسپانیا |
کلمات کلیدی: تفکیک اولویت، حمایت تصمیم گیری چند معیاره، تصویر نام تجاری، رنگ نام تجاری |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است |
چکیده
1. مقدمه
2. مختصات رنگ و فضاهای رنگ
3. روش های تفکیک ترجیح
3.1 روش UTASTAR
3.2 الگوریتم های شبه UTA ی غیر یکنواخت
4. روش پیشنهادی
4.1 تعریف نقاط کاراکتری
4.2 راه حل اولیه
4-3 بخش تکراری
4-4 مثالی تشریحی برای مقایسه با UTA-NM
5. رنگ و تصویر برند
5.1 شرح آزمایش و داده ها
5.2 نتایج عملی
6. نتیجه گیری و کار های آینده
Abstract
What is the role that colour plays in perception of a brand by customers? How can we explore the cognitive role that colour plays in determining brand perception? To answer these questions we propose a preference disaggregation method based on multi-criteria decision aid. We identify the criteria aggregation model that underlies the global preference of a brand with respect to each brand image attribute. The proposed method is inspired by the well-known UTASTAR algorithm, but unlike the original formulation, it represents preferences by means of non-monotonic value functions. The method is applied to a database of brands ranked on each brand image attribute. For each brand image attribute, non-monotonic marginal value functions from each component of the brand colour are obtained separately. These functions contain the fitness between each colour component and each brand image attribute, in an understandable manner.
چکیده
نقشی که رنگ در درک یک برند توسط مشتری ایفا میکند چیست؟ چگونه میتوان نقش شناختی راکه رنگ در تعیین درک یک مارک تجاری ایفا میکند را بررسی کرد؟ برای پاسخ به این سوالات ما روش تفکیک ترجیح بر اساس " حمایت تصمیم گیری چند معیاره" را پیشنهاد میکنیم. ما مدل اجماع معیارها را تعیین میکنیم که زیربنای ترجیح کلی یک برند با توجه به ویژگی تصویر هر برند است. این روش پیشنهادی، از الگوریتم مشهور UTASTAR الهام گرفته است ، اما برخلاف صورت بندی اصلی، آن ، اولویت ها(ترجیحات) را با استفاده از توابع ارزشی غیر یکنواخت ارائه می دهد. این روش برای پایگاه داده برندهایی به کار رفته است که بر اساس ویژگی های تصویری هر برند رتبه بندی شده اند. برای هر ویژگی تصویر ی برند، توابع ارزش نهایی ناهمگن از هر جزء رنگ برند به طور جداگانه بدست آمده است. این تابع ها حاوی تقارن میان هر جزء رنگ و هر ویژگی تصویر برند، به شیوه ای قابل درک است.