ترجمه مقاله جنبه اقتصادی آموزش و پرورش (اقتصاد تربیتی) به عنوان علم آموزشی (تربیتی) - نشریه الزویر

ترجمه مقاله جنبه اقتصادی آموزش و پرورش (اقتصاد تربیتی) به عنوان علم آموزشی (تربیتی) - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۳,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
جنبه اقتصادی آموزش و پرورش (اقتصاد تربیتی) به عنوان علم آموزشی (تربیتی)
عنوان انگلیسی
The Economics of Education as Educational Science
صفحات مقاله فارسی
9
صفحات مقاله انگلیسی
5
سال انتشار
2014
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
شاخص H_index مجله
46 در سال 2020
شاخص SJR مجله
0.158 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
1877-0428
کد محصول
11265
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
علوم تربیتی و اقتصاد، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
مجله
پروسدیا - علوم اجتماعی و رفتاری - Procedia - Social and Behavioral Sciences
دانشگاه
دانشگاه مولیس، ایتالیا
کلمات کلیدی
اقتصاد آموزش و پرورش، سرمایه انسانی، آموزش اجتماعی، علوم آموزشی
کلمات کلیدی انگلیسی
Economics of education - human capital - social pedagogy - educational science
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.519
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
خلاصه

1-مقدمه

2-پژوهش اخیر در رابطه با اقتصاد تربیتی

3-مشارکت علم و هنر تربیت کودکان در اقتصاد تربیتی

4-نتیجه گیری

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
11265-IranArze
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

This paper aims to examine the immaturity of the economics of education as an educational science brought about by its focus solely on the individual and social benefits of education. Currently, the economics of education does not demonstrate the capacity to propose solutions to educational problems that are effective, efficient, socially workable and economically viable. As a result, the economics of education will only be considered an educational science when it is able to produce solutions to the ineffectiveness and inefficiency of the systems of education. The paper argues that this could be done through the introduction of pedagogy to educational projects.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
خلاصه

هدف این مقاله بررسی نقصان (عدم بلوغ) جنبه اقتصادی آموزش و پرورش به عنوان یک علم تربیتی است که این موضوع(عدم بلوغ اقتصاد تربیتی) با تمرکز صرف بر روی مزایای تربیت فردی و اجتماعی محقق شده است. اخیرا جنبه اقتصادی آموزش و پرورش، ظرفیت ارائه راه حلهایی برای مشکلات آموزشی (تربیتی) به طوری که موثر، کارامد، با قابلیت کارکرد اجتماعی (با قابلیت اجرا در اجتماع) و با دوام به لحاظ اقتصادی باشند، از خود نشان نمی‌دهدکه به عنوان نتیجه‌ای از این موضوع، اقتصاد تربیتی فقط به عنوان علم تربیتی درنظر گرفته خواهد شد حال آنکه می‌تواند راه‌حلهایی برای موثر نبودن و ناکارامدی سیستم تربیتی ارئه دهد. این مقاله چنین استدلال میکند که این مهم، میتواند با معرفی هنر(و علم) تربیت کودکان به پروژه های تربیتی(با دخالت دادن هنر(وعلم) تربیت کودکان در پروژه‌های تربیتی) انجام گیرد.

1-مقدمه

اگرچه اقتصاد تربیتی از یک اتحادیه پژوهش اقتصادی و آموزشی متولد شده است (ظهور پیدا کرده است) ولی هنوز در مرحله ناپختگی علمی قرار دارد چرا که هنوز ارتباط تنگاتنگی با یک رویکرد سنتی متکی بر سرمایه انسانی و تحلیل اقتصادی آموزش و پرورش دارد. حقیقتا مزیت‌های آموزش و پرورش برای فرد و جامعه، هنوز با یک رویکرد اقتصادی معمولی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. برای مثال، گستره پژوهش، از مطالعات در رابطه با مزایای تحصیل برای افراد و جوامع، هزینه آموزش و پرورش در برابر میزان مخارج دولت، همبستگی میان سطوح تحصیلی یک کشور و سطوح توسعه اقتصادی و اجتماعی آن، برآورد کیفیت سیستم تربیتی، بررسی سطوح سواد در میان جمعیتی از فارغ التحصیلان تا بزرگسالان در حال آموزش، مطالعات در زمینه میزان دسترسی به تعلیم(و کسب دانش)، تحلیل عدم اشتغال(بیکاری) جوانان و غیره، تغییر کرده است.

4-نتیجه گیری

هدف از حیطه اقتصاد تربیتی میبایست شرکت دادن(دخیل کردن) دانشی که توجه خود را به سوالات (مشکلات)اجتماعی و تربیتی موجود در بطن جامعه معطوف کرده و همزمان همبستگی(انسجام) میان اقتصاد و فن تربیت کودک را مورد بررسی و کاوش قرار میدهد، باشد. برای دستیابی به این هدف، فعالیتی در سطح بین‌المللی برای ارزیابی دقیق و سامان‌دهی به روابط موجود در حال حاضر و نیز دخیل کردن بینش‌های جدید در مسائل اقتصادی و تربیتی، نیاز است. در واقع، نیاز است تا آن معرفت شناختی که این دسته از تفکرات را پایه ریزی می‌کند، داده های متناسب با منافع گسترده حاصل از تربیت را به حساب آورده و مدل‌های برنامه‌ریزی برای سیستم‌های تربیتی را بازسازی و قاعده‌مند سازد.


بدون دیدگاه