ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
This paper presents a global algorithm for damage assessment of structures, based on a parameter estimation method, using the finite element and measured modal response of the structure. Damage is considered as a localized reduction in structural stiffness. Unmeasured parts of the mode shapes of a structure are characterized as a function of the structural parameter and measured parts of the mode shape. Elemental damage equations, which relate the partially measured mode shapes of a damaged structure to a change in structural parameters, are developed using incomplete measured mode shapes. These equations are solved to find the changes in structural parameters, utilizing an optimization method. Noise polluted data are used through Monte Carlo simulation to investigate the sensitivity of the proposed method to errors present in the measured modal data. The algorithm is verified in a numerical simulation environment using a planer truss and frame. Results show the good ability of this method to detect any damage of structures in the presence of errors in the acquired data.
این مقاله یک الگوریتم جهانی برای ارزیابی خسارت سازه را نشان می دهد که بر اساس روش برآورد پارامتر و با استفاده از المان محدود و پاسخ مودال و اندازه گیری شده ی سازه انجام شده است .تخریب به عنوان یک کاهش موضعی در سفتی سازه تلقی می شود . بخش های اندازه گیری نشده ی شکل مودها ی سازه به عنوان یک تابع پارامتر سازه و بخش های اندازه گیری شده ی شکل مودها مشخص شده اند . معادلات تخریب عنصری که مربوط به شکل مود های اندازه گیری شده ی جزیی سازه ی تخریب شده برای تغییر در پارامترهای سازه هستندِّ، با استفاده شکل مودهای اندازه گیری شده ی ناقص توسعه یافته اند . این معادلات برای پیدا کردن تغییرات در پارامتر سازه با استفاده از روش بهینه سازی حل شده اند . داده های با اختلال در شبیه سازی مونت کارلو برای بررسی حساسیت روش پیشنهادی برای خطاهای موجود در داده های مودالاندازه گیری شده, استفاده شده اند . الگوریتم, در یک محیط شبیه سازی عددی با استفاده از یک رنده خرپا ( تیر مشبک) و قاب, تایید شده است . نتایج , توانایی خوب این روش را برای تشخیص هرگونه خسارت سازه ها را در حضور خطا در داده های اکتسابی نشان می دهد .