تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله تعیین خصوصیات آزمایشگاهی مرتبط با عملکرد شیاردارشدگی مخلوط‌ آسفالتی اصلاح شده با پلی اتیلن ترفتالات – نشریه الزویر

عنوان فارسی: تعیین خصوصیات آزمایشگاهی مرتبط با عملکرد شیاردارشدگی مخلوط‌ های آسفالتی اصلاح شده با پلی اتیلن ترفتالات تحت بارهای استاتیکی و دینامیکی
عنوان انگلیسی: Experimental characterization of rutting performance of Polyethylene Terephthalate modified asphalt mixtures under static and dynamic loads
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 20
سال انتشار : 2014 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 5855 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 2.59Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله: مهندسی راه و ترابری و مهندسی خاک و پی
مجله: مصالح ساختمانی و ساخت و ساز
دانشگاه: مرکز تحقیقات حمل و نقل، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه مالایا، مالزی
کلمات کلیدی: مخلوط آسفالت، زباله پلی اتیلن ترفتالات، اموال مخلوط ، بارگذاری استاتیک، بارگذاری پویا
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. مروری بر مقالات

2.1 مخلوط آسفالتی اصلاح شده با PET

2.2 آزمایشات خزش استاتیکی و دینامیکی برای مخلوط‌های اصلاح شده

3. اهداف و شیوه‌های آزمایش

3.1 مواد

3.2 آماده سازی نمونه

3.3 روش

3.3.1 وزن مخصوص حجمی

3.3.2 پایداری و روانی مارشال

3.3.3 مدول سختی کششی غیرمستقیم (ITSM)

3.3.4 مقاومت کششی غیرمستقیم (ITS)

3.3.5 آزمایش خزش استاتیکی

3.3.6 آزمایش خزش دینامیکی

4.نتایج و بحث

4.1.اثر اصلاح PET بر مشخصات مخلوط آسفالتی

4.2.روابط بین تغییرشکل دائمی مخلوط اصلاح شده با PET و سایر مشخصات مخلوط

4.2.1.کرنش دائمی و وزن مخصوص حجمی

4.2.2.کرنش دائمی و نسبت مارشال

4.2.3.کرنش دائمی و سختی

4.2.4.کرنش دائمی و مقاومت کششی غیرمستقیم (ITS)

4.3.تحلیل آماری

5.نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

During the last decades by increasing vehicles’ number and weights on roads, road pavement has been subjected to greater damages which in many cases occurred even before expected pavement service life. Hence, in order to tackle with this problem road designers and engineers are to find solutions to improve pavement characteristics. One of the most common solutions is constructing asphalt mixture with modified characteristics. This paper aims to evaluate effects of using waste Polyethylene Terephthalate (PET) as a modifier on properties of asphalt mixture in three steps. In the first step, bulk specific gravity test, Marshall test, indirect tensile stiffness modulus test and indirect tensile strength test were conducted on mixtures containing different percentages of PET. In the second step, permanent deformation of PET modified asphalt mixture were assessed under static and dynamic loads. Finally in the last step, relationships were found between the results achieved in the first and second steps. The results showed that using PET as additive can change the properties of asphalt mixture. PET modified mixtures had entirely different behaviors under static and dynamic loadings and when it could not be considered as a proper additive for pavements experiencing static loading, it was a superior additive which can considerably improve rutting properties of asphalt mixture under dynamic loading condition.

نمونه متن ترجمه

چکیده

در طی دهه‌های اخیر با افزایش تعداد خودروها و نیز وزن خودروهای روی سطح جاده، روسازی جاده‌ها در معرض آسیب‌های بیشتری قرار گرفته‌اند که بسیاری از اتفاقات در آنها حتی پیش از عمر بهره برداری موردانتظار روسازی رخ داده است. از این رو، برای حل این مشکل طراحان و مهندسان راه برآن شده‌اند تا راه حل‌هایی برای بهبود خصوصیات روسازی بیابند. یکی از مرسوم‌ترین راه حل‌ها ساخت مخلوط آسفالتی با خصوصیات اصلاح شده است. این مقاله به دنبال ارزیابی اثرات استفاده از پلی اتیلن ترفتالات (PET) به عنوان یک ماده اصلاح کننده‌ی مشخصات مخلوط آسفالتی در سه گام است. در اولین گام، آزمایش وزن مخصوص حجمی، آزمایش مارشال، آزمایش سختی کششی غیرمستقیم و مقاومت کششی غیرمستقیم روی مخلوط‌های دارای درصدهای مختلف PET انجام گردید. در دومین گام، تغییرشکل دائمی مخلوط‌های آسفالتی اصلاح شده با PET تحت بارهای دینامیکی و استاتیکی ارزیابی شد. در نهایت در گام سوم، روابطی بین نتایج حاصل در گام‌های اول دوم یافت شد. نتایج نشان دادند که استفاده از PET به عنوان یک افزودنی می‌تواند مشخصات مخلوط آسفالتی را تغییر دهد. مخلوط‌های اصلاح شده با PET تحت بارهای استاتیکی و دینامیکی رفتارهای کاملاً متفاوتی داشتند و زمانی که این ماده افزودنی مناسبی برای روسازی‌های تحمل کننده بارهای استاتیکی محسوب نشده باشد، افزودنی بهتری است که می‌تواند مشخصات شیاردارشدگی مخلوط آسفالتی را تحت شرایط بارگذاری دینامیکی بهبود بخشد.