تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله مروری بر شخصیت و رفتار مصرف کننده – نشریه IISTE

عنوان فارسی: شخصیت و رفتار مصرف کننده: یک مرور
عنوان انگلیسی: Personality and Consumer Behaviour: A Review
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 15
سال انتشار : 2015 نشریه : Iiste
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 5785 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 452.88Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله: بازاریابی، مدیریت کسب و کار، مدیریت اجرایی، مدیریت عملکرد و مدیریت استراتژیک
مجله: مجله اروپایی کسب و کار و مدیریت
دانشگاه: گروه بازاریابی، دانشگاه کلبر، نیجریه
کلمات کلیدی: شخصیت، رفتار مصرف کننده، روان پویایی، صفات، رفتارگرایی، انسان گرایی، اجتماعی شناختی
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. تعریف شخصیت

3. نظریه‌های شخصیت

3.1 نظریه‌ی روان پویایی

3.1.1 نظریه‌ی روانکاوی

3.1.2 نظریه‌ی نئئوفرویدی

3.2 نظریه‌ی صفت

3.3 نظریه‌های رفتاری

3.4 نظریه‌های انسان گرایانه

3.5 نظریه‌های اجتماعی شناختی

4. ماهیت شخصیت

5. ارتباط بین شخصیت و رفتار مصرف کننده

6. نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

The trust of this paper was to show the relevance of the development of the theories of personality to an understanding of consumer behaviour. The development and limitations of the psychodynamic theory, trait theory, behavioural theory, humanistic theory and the socio-cognitive theory were analyzed. The paper looked at the relevance of these theories to buying behaviour of consumers and examined some empirical studies that have established linkage between personality and consumer behaviour and some that failed to. The paper concludes that the theories are relevant to an understanding of the complex behaviour of consumers, information which have been successfully applied in development of marketing strategies. The paper also conclude that the low correlation between personality and consumer behaviour recorded by some researchers is due mainly to their failure to approach their studies outside the context of psychology from where the concept of personality was borrowed and also the problem of definition of the constructs.

نمونه متن ترجمه

چکیده

امید این مقاله نشان دادن ارتباط رشد نظریه‌های شخصیت با درک رفتار مصرف کننده بود. ایجاد و محدودیت‌های نظریه‌ی روان پویایی، نظریه‌ی صفت، نظریه‌ی رفتاری، نظریه‌ی انسان گرایی و نظریه‌ی اجتماعی شناختی مورد بررسی قرار گرفتند. این مقاله به ارتباط این نظریه‌ها با رفتار خرید مصرف کننده‌ها توجه کرد و برخی مطالعات تجربی را بررسی کرد که برخی از آن‌ها ارتباطی بین شخصیت و رفتار مصرف کننده یافتند و برخی نیافتند. این مقاله نتیجه می‌گیرد که نظریه‌ها به فهمیدن رفتار پیچیده‌ی مصرف کننده‌ها مربوط هستند، اطلاعاتی که به طور موفقیت آمیزی در ایجاد راهبردهای بازاریابی به کار رفته‌اند. این مقاله همچنین نتیجه گیری می‌کند که همبستگی ضعیف بین شخصیت و رفتار مصرف کننده که توسط برخی پژوهشگران ثبت شده است به طور عمده به علت ناتوانی آن‌ها در نزدیک کردن مطالعاتشان به خارج از بافت روانشناسی که مفهوم و شخصیت از آن برگرفته شده است و مشکل تعریف سازه‌ها است.