مجله دیدگاههای اقتصادی - Journal of Economic Perspectives
دانشگاه
دانشکده اقتصاد استکهلم، سوئد
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
شواهد موضوعات احترام در محیط کاری
پاداش های نمادین
توجه
صداقت
تاثیرات منفی احتمالی
مدیران و سازمان هاي شایسته
نظريه عاملیت رفتاري
مدلسازي احترام
خط مشی تحقیقات آتی
سخن آخر
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Why do people work? Economic theory generally, and the principal– agent model specifically, emphasize the role of material incentives. The standard assumption is that people work hard only if they receive monetary compensation for doing so. However, a substantial body of evidence contradicts the standard economic model. Many salaried academics, for example, work diligently year after year, continuing to exert themselves as they approach retirement, although financial incentives are then usually absent. We will argue that while economists have been right to focus on incentives, they have been wrong to focus so exclusively on material incentives. While workers appreciate monetary rewards, they also get utility from what (they believe that) others think about them. Thus, employers can pay their workers with a combination of monetary rewards and respect. Employers can help to fulfill employees’ desire for respect in at least four ways, each of which sheds some light on observed practices: First, attention from an employer can enhance the employee’s sense of being respected for good performance.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چرا افراد کار می کنند؟ نظریه اقتصادی به طور کلی، و مدل های اصولی به طور خاص، بر نقش مشوق های مادی تاکید می کنند. فرضیات استاندارد آن است که افراد به سختی کار می کنند و برای جبران این تلاش ها، به پاداشهای پولی نیاز دارند. با این حال، مطالعات دیگر به مدل های اقتصادی استانداردی اشاره می کنند. بسیاری از متخصصان آکادمیک سالها کار کرده اند و رویکردهایی در خصوص بازنشستگی بیان کرده اند که باز هم مشوق های مالی در آن بین غایب هستند.
ما بحث می کنیم که با اینکه اقتصاد دان ها تمرکز درستی روی مشوق ها دارند ، به غلط تاکید زیادی روی مشوق های مادی می کنند. در حالیکه کارکنان پاداش های مادی بدست می آورند، می خواهند بدانند که دیگران درباره آنها چه فکر ی می کنند. بنابراین ، کارفرمایان می توانند به کارکنانشان ترکیبی از پاداش های مادی و احترام را بدهند.کارفرمایان می توانند به کارکنان کمک کنند تا حداقل به چهار شیوه مختلف احساس احترام کنند که هر کدام از آنها در پرتو اقدامات مشاهده شده خاصی است: در ابتدا، توجه کارفرما می تواند احساس کارمند را بهبود دهد چرا که بدلیل عملکرد خوبش مورد احترام قرار گرفته است.