ترجمه مقاله ارتباط میان فرهنگ یادگیری سازمانی و رضایتمندی مشتری - نشریه امرالد

ترجمه مقاله ارتباط میان فرهنگ یادگیری سازمانی و رضایتمندی مشتری - نشریه امرالد
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
ارتباط میان فرهنگ یادگیری سازمانی و رضایتمندی مشتری: تایید ارتباط و کاوش اثر تعدیل
عنوان انگلیسی
The link between organizational learning culture and customer satisfaction: Confirming relationship and exploring moderating effect
صفحات مقاله فارسی
17
صفحات مقاله انگلیسی
17
سال انتشار
2013
نشریه
امرالد - Emerald
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
8382
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است
دانشگاه
گروه مطالعات دریایی، دانشگاه پیئیر، پیرئوس، یونان
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
کلمات کلیدی
فرهنگ یادگیری سازمانی، رضایت شغلی کارکنان، رضایت مشتری، سطح تحصیلات
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت دانش، مدیریت استراتژیک و مدیریت کسب و کار
مجله
سازمان یادگیرنده - The Learning Organization
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب

چکيده
1. مقدمه
2. پيشينه مفهومي
2.1 فرهنگ یادگیری سازمانی
2.2 رضایت شغلی و رضایت مشتری
3. روش شناسی
3.1 ارزيابي ها
3.2 نمونه
4. نتایج و بحث
4.1 بررسی ابعاد ابزار
4.2 بررسی قابلیت اعتماد و اعتبار ابزار
4.3 آزمايش مدل ارائه شده
5. نتیجه گیری و مفاهیم مدیریتی

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی

چكيده
هدف - هدف این مقاله توسعه چارچوبي نظری و هدایت يك مطالعه تجربی در بخش هاي مختلف خدماتي به سمت بررسی روابط دروني بین فرهنگ یادگیری سازمانی، رضایت شغلی کارکنان و تاثیر آنها بر رضایتمندي مشتری می باشد. همچنين بررسی يك متغیر در سطح فردی (سطح تحصیلات) برای درك اثرات تعدیل احتمالي آن بر روابط فوق يكي ديگر از اهداف اين مقاله است.
طراحی / روش شناسی / رویکرد - پرسشنامه ساختار یافته اي برای جمع آوری اطلاعات کارکنان در سه شرکت متعلق به بخش هاي مختلف خدماتي (لنگرگاه، سوپر مارکت و خدمات تعمیر خودرو) مورد استفاده قرار گرفته است. یک نمونه شامل 437 پرسشنامه قابل استفاده از کارکنان تراز اول نيز جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل رگرسیون [محاسباتي براي تعيين ارتباط رياضي بين دو يا چند متغير] كه شامل تجزیه و تحلیل يك تعديل كننده است براي بررسی روابط مورد استفاده قرار گرفت.
یافته ها - نتایج نقش تعديل كننده رضایت شغلی کارکنان را در ارتباط بین فرهنگ یادگیری سازمانی و رضایت مشتری تایید کرد. همچنين مطالعه حاضر از لحاظ تجربی از اين فرض پشتیبانی می کند که تاثير غیر مستقیم فرهنگ یادگیری سازمانی در رضايتمندي مشتری از طریق رضایت شغلی کارکنان زماني که ميزان تحصيلات آنان در سطح بالاتري باشد نسبت به تحصيلات سطح پایین قوی تر خواهد بود.
اصالت / ارزش - این پژوهش نشان داد زمانی که کارکنان از طرف فرهنگ سازماني خود حمایت مي شوند، نه تنها به دانش و مهارت های جدیدي دسترسي دارند بلكه به احتمال زیاد از شغل خودشان نيز راضی هستند. این امر به آنها انگيزه مي دهد تا خدمات باکیفیتي كه نیازهای مشتریان شان را برآورده مي سازد ارائه نمايند.

نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی

Abstract

Purpose – The aim of this paper is to develop a theoretical framework and conduct an empirical study across different service sectors to investigate the inter-relationships between organizational learning culture, employee job satisfaction and their impact on customer satisfaction. It also aims to examine an individual-level variable (educational level) to see if it exerts possible moderating effects on the aforementioned relationships. Design/methodology/approach – A structured questionnaire was used to collect data from employees in three companies that belong to different service sectors (port, supermarket and automobile repair service). A sample of 437 usable questionnaires from first line employees was collected. Regression analysis, including a moderated mediation analysis, was used to examine the relationships. Findings – The results confirmed the mediating role of employee job satisfaction on the relationship between organizational learning culture and customer satisfaction. In addition, this study empirically supported the premise that the indirect effect of organizational learning culture on customer satisfaction via employee job satisfaction will be stronger when employee education is at a high level than when employee education is at a lower level. Originality/value – This study highlights that when the employees are supported by their organization’s culture, not only are they provided with new knowledge and skills, but they are also more likely to be satisfied by their jobs. This spurs them to offer high-quality services that will satisfy their customers’ needs.


بدون دیدگاه