ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
چکيده
1. مقدمه
2. پيشينه مفهومي
2.1 فرهنگ یادگیری سازمانی
2.2 رضایت شغلی و رضایت مشتری
3. روش شناسی
3.1 ارزيابي ها
3.2 نمونه
4. نتایج و بحث
4.1 بررسی ابعاد ابزار
4.2 بررسی قابلیت اعتماد و اعتبار ابزار
4.3 آزمايش مدل ارائه شده
5. نتیجه گیری و مفاهیم مدیریتی
چكيده
هدف - هدف این مقاله توسعه چارچوبي نظری و هدایت يك مطالعه تجربی در بخش هاي مختلف خدماتي به سمت بررسی روابط دروني بین فرهنگ یادگیری سازمانی، رضایت شغلی کارکنان و تاثیر آنها بر رضایتمندي مشتری می باشد. همچنين بررسی يك متغیر در سطح فردی (سطح تحصیلات) برای درك اثرات تعدیل احتمالي آن بر روابط فوق يكي ديگر از اهداف اين مقاله است.
طراحی / روش شناسی / رویکرد - پرسشنامه ساختار یافته اي برای جمع آوری اطلاعات کارکنان در سه شرکت متعلق به بخش هاي مختلف خدماتي (لنگرگاه، سوپر مارکت و خدمات تعمیر خودرو) مورد استفاده قرار گرفته است. یک نمونه شامل 437 پرسشنامه قابل استفاده از کارکنان تراز اول نيز جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل رگرسیون [محاسباتي براي تعيين ارتباط رياضي بين دو يا چند متغير] كه شامل تجزیه و تحلیل يك تعديل كننده است براي بررسی روابط مورد استفاده قرار گرفت.
یافته ها - نتایج نقش تعديل كننده رضایت شغلی کارکنان را در ارتباط بین فرهنگ یادگیری سازمانی و رضایت مشتری تایید کرد. همچنين مطالعه حاضر از لحاظ تجربی از اين فرض پشتیبانی می کند که تاثير غیر مستقیم فرهنگ یادگیری سازمانی در رضايتمندي مشتری از طریق رضایت شغلی کارکنان زماني که ميزان تحصيلات آنان در سطح بالاتري باشد نسبت به تحصيلات سطح پایین قوی تر خواهد بود.
اصالت / ارزش - این پژوهش نشان داد زمانی که کارکنان از طرف فرهنگ سازماني خود حمایت مي شوند، نه تنها به دانش و مهارت های جدیدي دسترسي دارند بلكه به احتمال زیاد از شغل خودشان نيز راضی هستند. این امر به آنها انگيزه مي دهد تا خدمات باکیفیتي كه نیازهای مشتریان شان را برآورده مي سازد ارائه نمايند.
Abstract
Purpose – The aim of this paper is to develop a theoretical framework and conduct an empirical study across different service sectors to investigate the inter-relationships between organizational learning culture, employee job satisfaction and their impact on customer satisfaction. It also aims to examine an individual-level variable (educational level) to see if it exerts possible moderating effects on the aforementioned relationships. Design/methodology/approach – A structured questionnaire was used to collect data from employees in three companies that belong to different service sectors (port, supermarket and automobile repair service). A sample of 437 usable questionnaires from first line employees was collected. Regression analysis, including a moderated mediation analysis, was used to examine the relationships. Findings – The results confirmed the mediating role of employee job satisfaction on the relationship between organizational learning culture and customer satisfaction. In addition, this study empirically supported the premise that the indirect effect of organizational learning culture on customer satisfaction via employee job satisfaction will be stronger when employee education is at a high level than when employee education is at a lower level. Originality/value – This study highlights that when the employees are supported by their organization’s culture, not only are they provided with new knowledge and skills, but they are also more likely to be satisfied by their jobs. This spurs them to offer high-quality services that will satisfy their customers’ needs.