تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

دانلود ترجمه مقاله توانمندسازی سازمانی و روانی در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد – مجله امرالد

عنوان فارسی: توانمندسازی سازمانی و روانی (روان شناختی) در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد
عنوان انگلیسی: Organisational and psychological empowerment in the HRM-performance linkage
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 22 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 26
سال انتشار : 2012 نشریه : امرالد - Emerald
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : ۴۶۷۸ رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 327.97Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت و روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله: روان‌شناسی صنعتی و سازمانی، روانشناسی شناخت و مدیریت منابع انسانی
مجله: مجله روابط کارمندان (Employee Relations)
دانشگاه: دانشگاه مدیریت و اقتصاد ISM، لیتوانی
کلمات کلیدی: راهکارهای HRM، نتایج عملکرد توانمندسازی، نگرش های کارمندان، رفتارمشتری گرا، هتل های مجلل، لیتوانی، هتل ها
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

توانمندسازی و ارتباط HRM با عملکرد

توانمندسازی سازمانی به عنوان مجموعه ای از فعالیت های HRM

توانمندسازی روانی به عنوان نگرشی کاری

بررسی ارتباط HRM – عملکرد و توانمندسازی در خدمات و صنعت هتلداری

نقش توانمند سازی کارمند در توسعه نگرش ها و رفتارش: بررسی ادبیات و فرضیات

روش شناسی تحقیق

نمونه گیری و جمع آوری داده

مقیاس ها

متغیرهای کنترلی

تحلیل داده ها

نتایج (یافته های) تحقیق

آزمون فرضیات

بحث

محدودیت ها

کاربردهایی برای تحقیق آینده

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Purpose – This paper aims to clarify the meaning of empowerment concept and determine its role in the HRM-performance linkage. Design/methodology/approach – A survey of 211 customer-contact employees at 30 upscale hotels in Lithuania was conducted to study organisational empowerment, as a bundle of HRM activities, and its association with employee attitudes and behaviour. Findings – A distinction was made between organisational empowerment, as a bundle of HRM activities, and psychological empowerment, as an employee work-related attitude, and their role in the HRM-performance linkage was defined. Organisational empowerment was positively related to psychological empowerment, job satisfaction, and affective commitment. Psychological empowerment and affective commitment were found to mediate the impact of organisational empowerment on customer-oriented behaviour. Research limitations/implications – Data were collected in a single industry in Lithuania; therefore, further research in other services needs to be conducted to make generalisations on the applicability of the proposed empowerment-performance model to other industries. Practical implications – In the upscale hotel context, where employee turnover reduction and service quality improvement are critical, organisational empowerment can enhance employee job satisfaction, commitment, psychological empowerment and customer-oriented behaviour. Originality/value – The paper provides empirical evidence of the positive effect of employee perceived HRM practices (organisational empowerment) on HR-related performance outcomes – employee attitudes (psychological empowerment, job satisfaction, affective commitment) and customer-oriented behaviour. Besides the role of empowerment in the HRM-performance linkage is defined and empirically tested.

نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف- این مقاله با هدف شفاف سازی مفهوم توانمندسازی و تعیین نقش آن در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد نوشته شده است.

طرح /روش شناسی/رویکرد- بررسی ای از ۲۱۱ تن از کارمندان ۳۰ هتل مجلل و گران در لیتوانی که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط بودند، به منظور مطالعه ی توانمندسازی سازمانی، به عنوان مجموعه ای از فعالیتهای مدیریت منابع انسانی (HRM)، و ارتباط آن با نگرش ها و رفتار کارمند انجام شد.

نتایج- بین توانمندسازی سازمانی به عنوان مجموعه ای از فعالیت های HRM و توانمندسازی روانی(روان-شناختی) به عنوان یک نگرش کاری، تمایزاتی قائل شده و نقش هر دو در ارتباط بین HRM و عملکرد تعریف شده است. توانمندسازی سازمانی به طور مثبت با توانمندسازی روانی، رضایت شغلی و تعهد مؤثر مرتبط شده است. هم چنین به این نتیجه رسیدیم که توانمندسازی روانی و تعهد مؤثر، تأثیر توانمندسازی سازمانی بر رفتار مشتری گرا را تعدیل می کند.

محدودیت ها/ کاربردهای تحقیق-داده ها از یک صنعت واحد در لیتوانی جمع آوری شدند بنابراین، تحقیقات بیشتری در دیگر صنایع خدماتی نیاز است تا بتوان کاربرد مدل پیشنهاد شده ی توانمندسازی – عملکرد را در صنایع دیگر تعمیم بخشید.

کاربردهای عملی- در بافت های هتل های مجلل، که کاهش جابجایی کارمند و بهبود کیفیت خدمت، امری حیاتی است، توانمندسازی سازمانی قادر به بهبود رضایت شغلی کارمند، تعهد، توانمندسازی روانی و رفتار مشتری گرا است.

اصالت/ارزش- این مقاله، شواهد تجربه ای از تأثیر مثبت راهکارهای مفروض HRM کارمند (توانمندسازی سازمانی) بر نتایج عملکرد منابع انسانی- نگرش های کارمند (توانمندسازی روانی، رضایت شغلی، تعهد مؤثر) و رفتار مشتری گرا ارائه می دهد. علاوه براین، نقش توانمندسازی در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد، تعریف و به طور تجربی آزمون شده است.