دانلود رایگان مقاله منابع بازاریابی عملکرد و مزیت رقابتی بررسی و راهنمایی پژوهشی آینده

عنوان فارسی
منابع بازاریابی، عملکرد و مزیت رقابتی: بررسی و راهنمایی های پژوهشی آینده
عنوان انگلیسی
Marketing resources, performance, and competitive advantage: A review and future research directions
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4228
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازاریابی
مجله
مجله تحقیقات بازاریابی - Journal of Business Research
دانشگاه
واحد تحقیقات بازاریابی، لیسبون، پرتغال
کلمات کلیدی
منابع بازاریابی، مزیت رقابتی، قابلیت های بازاریابی پویا، عملکرد شرکت، نظریه استفاده از منابع (RAT)، دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV)، نظریه مبتنی بر منابع (RBT)
چکیده

abstract


Marketing scholars and practitioners recognize marketing resources as crucial drivers in the process by which firms develop their competitive advantages and achieve higher levels of performance. However, there is little agreement in the literature on what constitutes marketing resources or how these influence brand or firm performance. In this editorial article, the co-editors of this special issue identify and describe three distinct research streams related to marketing resources and performance, namely relation to firm/brand environment, marketing as an organizational function and marketing resource deployment. Next, they discuss the theoretical frameworks and contributions of the seminal research articles as well as the papers included in this special issue that represent these three themes. Finally, this editorial identifies some open questions and future research directions in this important research area.


بدون دیدگاه