دانلود خلاصه مقاله تجربه واقعی استفاده از آزمایش فارماکوژنومیک ترکیبی در کودکان و نوجوانان دچار افسردگی و اضطراب (ترجمه خلاصه)
عنوان فارسی: | تجربه واقعی استفاده از آزمایش فارماکوژنومیک ترکیبی در کودکان و نوجوانان دچار افسردگی و اضطراب |
عنوان انگلیسی: | Real-world experience of using combinatorial pharmacogenomic test in children and adolescents with depression and anxiety |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 4 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 6 (خلاصه شده) |
سال انتشار : 2022 | تعداد کلمات متن خلاصه : 1500 |
فونت متن خلاصه : بی نازنین | سایز متن خلاصه : 14 |
زبان متن خلاصه : فارسی | نشریه : الزویر - Elsevier |
کد محصول : kh12290 | |
محتوای فایل : docx | حجم فایل : 18.99Kb |
رشته های مرتبط: روانشناسی، پزشکی |
گرایش های مرتبط: روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، روانپزشکی، ژنتیک پزشکی |
فصل 1: مقدمه
فصل 2: مواد و روش ها
جمعیت مطالعه و گردآوری داده
تحلیل داده ها
فصل 3: نتایج
فصل 4: بحث
تحلیل داده ها
متغیرهای رسته ای با استفاده از فراوانی و درصد توصیف شدند، در حالی که متغیرهای پیوسته، بسته به توزیع، با استفاده از میانگین و انحراف معیار (SD) یا میانگین و چارک (چارک اول و سوم) توصیف شدند. نمرات تأثیر کلی بالینی برای سه شاخص نامبرده به صورت میانگین برای جمعیت مطالعه در هر نوع ملاقات صورت گرفت. تفاوت های میان نمرات گوناگون تأثیر کلی بالینی در ملاقات های پس از خط مبنا و خط مبنا از طریق تفریق کردن مورد دوم از مورد نخست محاسبه شدند. همچنین، تعدیل های توکی-کرامر اعمال شدند تا مقایسه های چندگانه ی پاسخ های میانگین اصلاح شوند. تغییر در بار دارویی روانگردانی از ملاقات پیش از خط مبنا به ملاقات خط مبنا با استفاده از آزمون تی زوجی محاسبه شد. آزمون مربع کا (خی دو) استقلال برای مقایسه ی تفاوت تأثیرات مضر مرتبط با دارو میان بیمارانی که برایشان افزون دارو یا جایگزینی دارو رخ داد، و یا هیچ تغییری در داروی روانپزشکی رخ نداد، استفاده شد.