دانلود رایگان مقاله تعامل مدل 2.0: پویایی ارتباطات اجتماعی در زمینه های سازمانی

عنوان فارسی
تعامل مدل 2.0: پویایی ارتباطات اجتماعی در زمینه های سازمانی
عنوان انگلیسی
Interactivity Model 2.0: Social communication dynamics in organizational contexts
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4313
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
مجله
مجله تحقیقات بازاریابی - Journal of Business Research
دانشگاه
دانشگاه ایالتی مدلین، کلمبیا
کلمات کلیدی
تعاملی 2.0 ، انتقال دانش 2.0 ، کسب و کار اجتماعی
چکیده

abstract


This article presents the Interactivity Model 2.0, which aims to support the communicative process of knowledge transfer 2.0 developed in organizations that follow a social business model. This model has its origin in SECI and Ba interaction models and in the Open Communication Interactivity Model. This study defines Interactivity building on two concepts: role and interaction. The study considers role as actors taking part in Knowledge Transfer Process 2.0, and interaction as the process of communication that enables a transfer. The research tests this model through a case study at a Colombian Information Technology Company. The results show the changes of the communicative process in social settings and allow the identification of a message, a role, the direction and control of a message, and the knowledge contributions of the various actors of the Knowledge Transfer Process 2.0.


بدون دیدگاه