دانلود رایگان مقاله تعامل مدل 2.0: پویایی ارتباطات اجتماعی در زمینه های سازمانی

عنوان فارسی
تعامل مدل 2.0: پویایی ارتباطات اجتماعی در زمینه های سازمانی
عنوان انگلیسی
Interactivity Model 2.0: Social communication dynamics in organizational contexts
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4313
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
مجله
مجله تحقیقات بازاریابی - Journal of Business Research
دانشگاه
دانشگاه ایالتی مدلین، کلمبیا
کلمات کلیدی
تعاملی 2.0 ، انتقال دانش 2.0 ، کسب و کار اجتماعی
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
چکیده

abstract


This article presents the Interactivity Model 2.0, which aims to support the communicative process of knowledge transfer 2.0 developed in organizations that follow a social business model. This model has its origin in SECI and Ba interaction models and in the Open Communication Interactivity Model. This study defines Interactivity building on two concepts: role and interaction. The study considers role as actors taking part in Knowledge Transfer Process 2.0, and interaction as the process of communication that enables a transfer. The research tests this model through a case study at a Colombian Information Technology Company. The results show the changes of the communicative process in social settings and allow the identification of a message, a role, the direction and control of a message, and the knowledge contributions of the various actors of the Knowledge Transfer Process 2.0.


بدون دیدگاه